ایجاد رانت غیرقانونی توسط رئیس سازمان سنجش/ ارائه سهمیه به فرزندان هیئت علمی با وجود لغو مجوز توسط دیوان عدالت

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌ها اعلام کرد: فرزندان اعضای هیئت علمی که در سال ۱۴۰۰ پذیرفته شده‌اند می‌توانند در صورت احراز شرایط و ضوابط مربوطه از تسهیلات انتقال یا انتقال مشروط استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، نامه‌ای در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که از ادامه داشتن ارائه سهمیه فرزندان هیئت علمی حکایت دارد. ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در نامه‌ای که تاریخ آن به ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ باز می‌گردد، خطاب به دانشگاه ها اعلام کرده که فرزندان اعضای هیئت علمی می‌توانند از تسهیلات انتقال یا انتقال مشروط استفاده کنند.

خدایی در این نامه خطاب به روسای دانشگاه‌ها، مراکز و موسسات آموزش عالی و پژوهشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها، پارک‌های علم و فناوری و مراکز تحقیقاتی، سازمان‌ها و نهادهای دارای عضو هیئت علمی در سراسر کشور آورده است: «پیرو نامه ۲۶۲۳۴ چهارم مرداد ۱۴۰۰ به پیوست متمم دستورالعمل اجرایی مصوبه ۷۳۵ بیست و پنجم تیر ۹۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر الحاق تسهیلات انتقال مشروط به نقل و انتقال فرزندان هیئت علمی ارسال می‌شود.»

در ادامه این نامه آمده است: «بر این اساس فرزندان اعضای هیئت علمی که در سال ۱۴۰۰ پذیرفته شده‌اند می‌توانند در صورت احراز شرایط و ضوابط مربوطه از تسهیلات انتقال یا انتقال مشروط استفاده کنند خواهشمند است دستور فرمایند موضوع به نحو مقتضی به اطلاع اعضای هیئت علمی ذینفع آن موسسه رسانده شود.»

نکته جالب توجه آنجاست که هیئت عمومی دیوان عدالت اداری ۲۳ تیرماه مجوز انتقال و تغییر رشته فرزندان هیئت علمی دانشگاه‌ها را باطل کرده است.

البته هنوز صحت نامه احراز نشده و مسئولان سازمان سنجش نیز تاکنون از ارائه توضیح خودداری کرده‌اند. ایسکانیوز در پیامی به مدیر روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور خواهان صحت‌سنجی این نامه شده است.

از جمله حواشی اخیر سازمان سنجش می‌توان به ادعای یک نماینده مجلس در زمینه خروج خدایی از کشور و تکذیب این ادعا توسط رئیس سازمان سنجش اشاره کرد. استقرار هیئت تحقیق و تفحص از سازمان سنجش آموزش کشور در این سازمان از جمله دیگر حواشی اخیر این حوزه به شمار می‌رود.

ایجاد رانت غیرقانونی توسط رئیس سازمان سنجش/ ارائه سهمیه به فرزندان هیئت علمی با وجود لغو مجوز توسط دیوان عدالت

انتهای پیام/

کد خبر: 1112235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =