شایعه باز بودن مرز شلمچه صحت ندارد

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان گفت: مرزهای زمینی شلچمه و چذابه برای تردد زائرین اربعین بسته است و تا اطلاع بعدی هرگونه تردد غیرقانونی است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، رضا نجفی امروز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، با تکذیب برخی شایعات فضای مجازی درباره بازبودن مرز شلمچه برای تردد زائرین اربعین اظهار داشت: تمام مبادی زمینی استان خوزستان برای تردد زائرین بسته است و هیچ ترددی از مرز ما نداشتیم و در دستور کار هم نخواهد بود.

وی افزود: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، به دلیل عدم مهیا شدن شرایط لازم برای تردد زمینی به کشور عراق، مردم عزیز به هیچ وجه به مرزهای شلمچه و چذابه مراجعه نکنند چراکه علاوه بر بسته بودن درب‌ پایانه‌ها، مواکب نیز در مرز دایر نیستند و کسی به زائران خدمات رسانی نخواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان خوزستان تصریح کرد: با تصمیم دو دولت ایران و عراق، امسال نیز ما متاسفانه به دلیل شرایط کرونایی تردد زمینی زائرین برای زیارت عتبات در ایام اربعین را نخواهیم داشت و هرگونه خبر در خصوص تردد زائرین از مرزهای زمینی به کشور عراق کذب محض است.

نجفی با درخواست از مردم شریف برای عدم مراجعه به مرزها، بیان داشت: مرزهای زمینی مناطقی حفاظتی هستند که تردد آزادانه در محدوده مرزها غیر قانونی است لذا مردم شریف با توجه به بسته بودن مرزها و تعطیلی مواکب، به هیچ وجه به مرزها مراجعه نکنند.

وی در خصوص احتمال باز شدن مرزها در چند روز آینده برای تردد زائرین گفت: براساس آنچه اعلام شده تاکنون تصمیمی برای باز شدن مرزهای زمینی برای تردد زائرین اتخاذ نشده است که هرگونه تصمیم جدید منوط به هماهنگی با طرف عراقی است که این مبحث چند روزی زمان‌گیر است که از فرجه اربعین خارج خواهد شد لذا امکان باز شدن مرز برای اربعین تقریباً غیرممکن است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1112285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =