ترفندهای خصومت‌آمیز برخی کشورها با عضویت در پیمان شانگهای خنثی شد

محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: از طریق عضویت در پیمان شانگهای می توانیم از ظرفیت‌های سیاسی کشورها در مجامع بین المللی استفاده کرده تا ترفند برخی کشورها را که با ما روابط خصومت‌آمیز دارند، خنثی کنیم.

محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز در خصوص اهمیت عضویت در سازمان همکاری‌های شانگهای عنوان کرد: آنچه که امروز در دنیا مطرح می‌باشد بحث دیپلماسی اقتصادی و توافقات منطقه‌ای است و این توافقات می‌تواند به صورت دو جانبه یا چندجانبه باشد مثل پیمان همکاری‌های شانگهای که بین کشورهای منطقه صورت می گیرد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سازمان همکاری های شانگهای ظرفیت های بسیار خوبی از لحاظ اقتصادی برای کشورهای عضو فراهم می کند و این فرصتی است که دولت ما نیز می تواند به خوبی از آن بهره مند شود چرا که با پیوستن به این سازمان در بازار بزرگی قرار می‌گیرد.

وی افزود: کشور ما با عضویت در پیمان شانگهای می تواند روابط تجاری خود را با سایر کشورها توسعه داده و از این طریق زمینه صادرات به آن کشورها را فراهم کند، چرا که با توجه به تعهداتی که وجود دارد این پیمان یکجانبه نبوده بلکه به صورت دوجانبه بسته می شود و کشورهای عضو می توانند از روابطی که وجود دارد بهره لازم را ببرند که کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست.

جوکار در ادامه با اشاره به تاثیرات پیمان شانگهای بر روابط سیاسی کشور نیز عنوان کرد: روابط کشورها در دنیا بر مبنای سیاست پایه ریزی می شود، کشورهایی که در آسیا واقع شده اند دارای اشتراکاتی هستند که می تواند در مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی تاثیرگذار باشد، این امر کمک می کند تا کشورها بتوانند از این اشتراکات در راستای تقویت یکدیگر بهره بگیرند و یقینا میزان تبادلاتی که در این پیمان صورت می گیرد، می تواند منجر به هم پیمانی در بسیاری از مسائل حتی مسائل بین المللی شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس در پایان اظهار کرد: از طریق عضویت در پیمان شانگهای می‌توانیم از ظرفیت‌های سیاسی کشورها در مجامع بین‌المللی استفاده کرده تا ترفند برخی کشورها را که با ما روابط خصومت‌آمیز دارند، خنثی کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1112292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =