دستورالعمل ویژه آموزش علوم پزشکی از سوی وزیر اعلام می‌شود

معاون آموزشی وزیر بهداشت از ارائه دستورالعمل آموزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از سوی وزیر بهداشت خبر داد و گفت: اولویت با آموزش حضوری است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، ابوالفضل باقری معاون آموزشی وزیر بهداشت با بیان این که تا چند روز آینده وزیر بهداشت، شیوه آموزش در دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی را برای اجرا در سال تحصیلی جدید اعلام می‌کند، اظهار کرد: این شیوه آموزش دارای چند شاخصه مهم است، مانند اینکه آموزش‌ها به صورت ترکیبی ارائه می‌شود و ارجحیت با آموزش حضوری است.

وی یادآور شد: تاکید داریم همه درس‌ها و رشته‌هایی که به آزمایشگاه و عرصه نیاز دارد، باید به صورت حضوری برگزار شوند.

باقری درباره نحوه برگزاری آزمون‌ها خاطرنشان کرد: تمام آزمون‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت حضوری و روش الکترونیک برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر برای بازگشایی کامل دانشگاه‌ها باید هماهنگی در زمینه خوابگاه‌ها صورت گیرد که این موضوع با هماهنگی معاونت دانشجویی و فرهنگی در حال انجام است و تمهیداتی دیده شده که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خوابگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت درباره وضعیت آموزش دانشجویان جدیدالورود به دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: آموزش دانشجویان جدیدالورود به احتمال زیاد مجازی خواهد بود؛ اما هر دانشجو در ترم جدید باید حداقل در روزهایی که مشخص می‌شود جهت آشنایی با دانشگاه و دروس آزمایشگاهی و عملی در دانشگاه حضور پیدا کند.

وی درباره همکاری با وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی گفت: معاونت بهداشتی وزارت بهداشت هماهنگی لازم برای واکسیناسیون دانشجویان را با وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی انجام می دهد؛ اما از نظر پروتکل‌های بهداشتی دانشگاه‌های وزارت علوم ضوابط خود را اعلام می‌کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1112315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =