معاون شورای امنیت قرقیزستان با سرپرست وزارت خارجه طالبان دیدار کرد

معاون شورای امنیت قرقیزستان در سفر به «کابل» با برخی از رهبران طالبان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز؛ ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان با انتشار پیامی از دیدار «طلعت بیک مصدیق‌اف» معاون شورای امنیت جمهوری قرقیزستان با «امیرخان متکی» سرپرست وزارت خارجه طالبان خبر داد.

براساس این پیام، طرفین در این دیدار درباره موضوعات مرتبط با همکاریهای دوجانبه و مساعدت قرقیزستان به افغانستان بحث و رایزنی کردند.

در این دیدار همچنین متکی از کمک بشردوستانه قرقیزستان تشکر کرد.

شایان ذکر است که دیروز 23 سپتامبر محموله کمک های بشردوستانه به مردم افغانستان توسط دولت قرقیزستان به سرپرستی معاون شورای امنیت ملی این کشور به نمایندگان طالبان اعطا شد.

کمک های بشردوستانه  را به طور رسمی «ملا عبدالغنی برادر» معاون اول نخست وزیر تحویل گرفت و از جباراف و نماینده های دولتی قرقیزستان تشکر کرد.

گفته می شود که در این سفر رسمی، مصدیق‌اف همچنین گفتگوی مفصلی با ملا عبدالغنی برادر داشت و طی آن طرفین در مورد اوضاع سیاسی افغانستان، مسائل امنیتی در  این کشور و به طور کلی منطقه تبادل نظر کردند.

ملا عبدالغنی برادر در جریان این گفتگو بر ضرورت تقویت اقدامات اعتمادسازی با کشورهای همسایه تأکید کرد و خاطرنشان کرد که برای طالبان ایجاد صلح در این کشور و مشارکت در اقتصاد برای بهبود زندگی مردم آن مهم است.

انتهای پیام/.

کد خبر: 1112339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =