آخرین وضعیت کرونا در کشور | کاهش موارد ابتلا و میزان مرگ و میر / روند بستری در استان‌های آذربایجان غربی و کردستان همچنان افزایشی است

مراکز درمانی نیز با کاهش بیماران مراجعه کننده و بستری روبرو هستند وآهنگ شتابان کرونا کاهشی شده است. با عبور اکثر نواحی کشور از موج پنجم کرونا، شاهد کاهش مناطق قرمز به ۲۹ شهرستان هستیم.

به‌گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، این روزها با افزایش روند واکسیناسیون در کشور و سرعت قابل توجه آن، وضعیت کرونایی کشور رو به بهبودی بوده و همه استان‌های کشور شاهد روند نزولی بیماری کرونا هستند.

مراکز درمانی نیز با کاهش بیماران مراجعه کننده و بستری روبرو هستند و آهنگ شتابان کرونا کاهشی شده است. با عبور اکثر نواحی کشور از موج پنجم کرونا، شاهد کاهش مناطق قرمز به 29 شهرستان هستیم.

روند بستری در استان‌های آذربایجان غربی و کردستان همچنان افزایشی و وضعیت پرخطر است. مردم در شهرهای آبی، زرد و نارنجی حتی پس از دریافت واکسن باید کماکان مراقبت‌های بهداشتی را رعایت کنند. عادی‌انگاری می‌تواند به موج جدید بیماری منجر شود.

کاهش تعداد مبتلایان به کرونا در اصفهان؛ شناسایی 836 بیمار جدید مبتلا به کرونا طی 24 ساعت گذشته

آرش نجیمی در جمع خبرنگاران، با اشاره به آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته، اظهار داشت: در این بازه زمانی تعداد کل موارد نمونه‌گیری شده ویروس کرونا در استان 2676 نفر بودند که 836 بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند.

وی افزود: از این تعداد بیمار جدید مبتلا به کرونای شناسایی شده 342 نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری شدند همچنین طی این مدت 403 بیمار بهبود یافته از مراکز درمانی ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر 2389 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: از این تعداد 434 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

وی آمار مرگ و میر بیماران مشکوک به کرونا طی 24 ساعت اخیر در استان اصفهان را 29 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 20 نفر فوت شده کرونا مثبت قطعی بوده است.

آمار مرگ‌ومیر کرونایی در قزوین 43 درصد افزایش یافت

در شبانه‌روز اخیر مجموع آمار مبتلایان کرونایی از ابتدای پاندمی به 109 هزار و 928 نفر رسید و از این جمعیت 39 هزار و 672 نفر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری شدند که بیش از 78 درصد آنها یعنی 31 هزار و 48 نفر با علایم بهبود از بیمارستان‌ها ترخیص شده و 2 هزار و 397 نفر معادل 6 درصد بستری‌های کرونایی جان خود را از دست دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین از افزایش 15 درصدی موارد قطعی ابتلای کرونایی در استان خبر داد و اظهار داشت: در 24 ساعت اخیر 337 بیمار کرونایی جدید در بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌های منتخب کووید-19 شناسایی شدند که این آمار در مقایسه با روز گذشته 43 نفر بیشتر شده است.

پیمان نامدار همچنین به افزایش 23 درصدی آمار بستری‌های روزانه کرونایی اشاره کرد و گفت: در شبانه‌روز گذشته بیمار کرونایی جدید در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شدند که این آمار بعد از 3 روز ثابت ماندن 22 نفر بیشتر شده است.

وی اضافه کرد: با این حال آمار بیماران بدحال کرونایی زیر دستگاه کمک تنفسی 6.5 درصد نسبت به روز پیش کاهش یافته است و در حال حاضر 43 بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان قزوین بستری هستند که این آمار در قیاس با روز قبل 3 نفر کمتر شده است.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان قزوین در ادامه از افزایش 43 درصد موارد مرگ‌ومیر کرونایی خبر داد و گفت: در 24 ساعت اخیر 10 بیمار کرونایی بدحال به خاطر شدت علایم تنفسی و ضعف جسمانی جان خود را از دست دادند که این آمار نسبت به روز گذشته 3 نفر بیشتر شده است.

نامدار افزود: همچنین آمار بهبودیافتگان کرونایی استان قزوین 8.3 درصد افزایش یافته و در طول شبانه‌روز گذشته 105 بیمار کرونایی با علایم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان مرخص شدند که این آمار 8 نفر از روز گذشته بیشتر است. در نهایت هم آمار کل بستری‌های فعلی کرونایی استان با حدود 2 درصد کاهش به 538 نفر رسید که در مقایسه با روز پیش 10 نفر کمتر شده است.

بستری‌های کرونا در استان کرمان از مرز 39000 نفر گذشت

روند نزولی کرونا با سرعت خوبی نسبت به پیک‌های قبل آن در استان کرمان در حال انجام است و آمار بیماران بستری کرونایی استان نسبت به ایام پیک بیش از 50 درصد کاهش داشته است.

از سوی دیگر واکسیناسیون کرونا در استان با سرعت خوبی در حال انجام است و روزانه 1.5 درصد به جمعیت افراد واکسینه شده در بزرگ‌ترین استان کشور افزوده می‌شود با این وجود هنوز هم هستند کسانی هنوز برای انجام واکسیناسیون مراجعه نکردند.

به گفته مسئولان واکسیناسیون عشایر کوچرو در مناطق صعب العبور، فرهنگیان، دانش آموز و دانشجویان و اتباع بیگانه نیز در حال انجام است و تا پایان وقت امروز محموله جدید واکسن کرونا به استان وارد می‌شود.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز با بیان اینکه تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان نسبت به دوران پیک بیماری به کمتر از نصف رسیده اظهار داشت: در حال حاضر ظرفیت واکسیناسیون به دو برابر رسیده و روزانه بیش از 1.5 درصد جمعیت استان واکسینه می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با عنوان اینکه در روز امکان تزریق 60 هزار دز واکسن در استان وجود دارد گفت: محدودیت سنی واکسیناسیون در استان برداشته شده و مراکز واکسیناسیون خودرویی در استان راه‌اندازی شده است.

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان نیز با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 505 مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 219 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: 26 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 64 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 38 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 86 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 99 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 39 هزار و 12 مورد رسیده است.

وی به فوت 14 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 4 هزار و 656 نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان یک میلیون و 214 هزار و 545 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را 566 هزار و 58 مورد است.

استان آذربایجان غربی/فوت 12 نفر در ارومیه

جواد آقازاده با اشاره به فوت 26 نفر از جمله 12 نفر آنها در ارومیه در شبانه‌روز گذشته بر اثر کرونا در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: همچنین در مهاباد، میاندوآب، بوکان، سلماس و اشنویه نیز شاهد مرگ و میر بودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: تاکنون بیماری کرونا جان 6 هزار و 184 نفر را در سراسر استان گرفته است.

وی بیان کرد: با ابتلای یک هزار و 211 نفر دیگر نیز شمار کلی مبتلایان به 269 هزار و 872 نفر رسیده است.

آقازاده از واکسیناسیون 50 هزار و 597 نفر دیگر در شبانه روز گذشته خبر داد و اظهار داشت: تاکنون یک میلیون و 743 هزار و 27 نفر واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی بستری مشکوک را یک هزار و 9 نفر اعلام کرد و گفت: 319 نفر نیز در آی سی یو بستری بوده و دو هزار و 34 نفر بستری سندروم حاد تنفسی و 71 نفر نیز وصل به ونتیلاتور در استان ثبت شده است.

واکسن کرونا به 64 درصد جمعیت بالای 18 سال استان بوشهر تزریق شد

سعید کشمیری به آخرین رنگ‌بندی شهرهای مختلف بر اساس اعلام وزارت بهداشت پرداخت و با بیان اینکه 40 درصد شهرستان‌های استان بوشهر در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند اظهار داشت: از 10 شهرستان استان بوشهر 60 درصد در شرایط زرد و 40 درصد نارنجی هستند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر افزود: شهرستان‌های دشتستان، دیلم، گناوه، دیر، جم و کنگان در وضعیت زرد کرونایی و بوشهر، تنگستان، دشتی و عسلویه در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از کاهش بستری‌های بخش کرونایی مراکز درمانی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: پس از 173 روز از انتشار ویروس کرونا مجدداً آمار بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان بوشهر به زیر 200 نفر رسید که این آمار در مرداد ماه یک‌هزار نفر بود.

وی با اشاره به تعداد بیماران بستری بخش کرونایی بیمارستان‌ها خاطر نشان کرد: اکنون 166 بیمار در بخش‌های کرونایی در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند و روز گذشته 35 بیمار جدید کرونایی بستری شده‌اند که از این تعداد 7 مورد به کرونا مثبت، قطعی است.

کشمیری با اشاره به اینکه اکنون 16 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند افزود: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، 10 نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

وی به فوتی‌های کرونایی پرداخت و با اشاره به ثبت 2 مورد فوتی دیگر بیان کرد: متأسفانه روز گذشته 2 آقا فوت کردند و تعداد جان‌باختگان کرونایی استان بوشهر تاکنون به یک‌هزار و 942 نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: خوشبختانه روز گذشته 64 بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند که از این تعداد 42 نفر از آنها مثبت قطعی بوده‌اند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر افزود: از آغاز شیوع کرونا تاکنون بیش از 85 هزار نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

کشمیری با اشاره به طرح واکسیناسیون کرونا تصریح کرد: تاکنون به 64 درصد جمعیت بالای 18 سال استان بوشهر نوبت اول واکسن کرونا تزریق شده است و 35 درصد جمعیت بالای 18 سال هر 2 نوبت واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

خراسان رضوی "زرد" شد/ داورزن تنها شهر آبی خراسان رضوی

طبق اعلام رنگ‌بندی جدید کرونایی در نرم افزار ماسک متعلق به وزارت بهداشت، در نخستین روزهای پاییز وضعیت قرمز از مناطق مختلف خراسان رضوی حذف شد، به طوری که 23 شهر در وضعیت زرد و نارنجی و یک شهر در وضعیت آبی قرار دارد.

طبق رنگ‌بندی جدید کرونایی که امروز در نرم افزار ماسک منتشر کرده است، رنگ قرمز از مناطق خراسان رضوی حذف شده و در حال حاضر 13 شهر در وضعیت نارنجی، 14شهر در وضعیت زرد و یک شهر نیز در وضعیت آبی قرار دارد.

شهرستان‌های درگز، نیشابور، سبزوار، بردسکن، کاشمر، تربت حیدریه، خلیل آباد و گناباد، قوچان، مشهد، بینالود، سرخس، تایباد، در وضعیت نارنجی و شرایط پرخطر قرار گرفته است و شهرستان‌های کلات، چناران، تربت‌جام، فریمان، باخرز، خواف، رشتخوار، زاوه، خوشاب، بجستان، فیروزه، جوین، جغتای و مه ولات نیز با قرار گرفتن در وضعیت زرد دارای شرایط خطر متوسط هستند.

داورزن در شمال غربی خراسان رضوی  وضعیت آبی دارد و شرایط کم خطر را تجربه می‌کند.

سیر نرزولی کرونا در سیستان و بلوچستان/ سومین روز متوالی بدون فوت به ثبت رسید

سیدمحمد هاشمی شهری با اشاره به سیر نزولی شیوع کرونا در سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: در پی افزایش واکسیناسیون و همراهی مردم، سومین روز متوالی بدون فوتی کرونا در استان به ثبت رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: بر اساس آمار آزمایشگاهی تا صبح امروز با شناسایی 156 مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان، شمار مبتلایان سیستان و بلوچستان به 123 هزار و 103 نفر رسید.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 249 بیمار حاد تنفسی و 76 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که بیشترین تعداد در میان سه محدوده دانشگاه‌های علوم پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر مربوط به محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.

تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در کاشان همچنان بالا است/فوت 5 نفر در 24 ساعت گذشته

خوشبختانه کاشان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شده است و هم اکنون در وضعیت نارنجی قرار دارد و روند واکسیناسیون نیز در این منطقه با سرعت قابل قبولی در حال انجام بوده و برای متولدین 1385 و ماقبل امکان واکسیناسیون و ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت فراهم شده است.

مهدی دلاوری با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته 49 بیمار جدید حاد تنفسی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری شدند، اظهار داشت: از این تعداد 35 بیمار در بیمارستان شهید بهشتی کاشان، هشت نفر نیز در بیمارستان سیدالشهداء و شش نفر در بیمارستان ثامن شهرستان آران و بیدگل بستری شدند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان  با بیان اینکه بیماران بستری شده در کاشان حداقل 11 و حداکثر 86 سال سن دارند، افزود: در شهرستان آران و بیدگل نیز حداقل سن بیماران بستری شده در بیمارستان 29 سال و حداکثر 87 سال است که نشان می‌دهد که ویروس کرونا در این مقطع زمانی محدود به سن و سال نیست.

دلاوری با بیان اینکه تاکنون 474 بیمار حاد تنفسی در سه مرکز درمانی شهید بهشتی کاشان، ثامن و سیدالشهداء آران و بیدگل بستری هستند، ابراز داشت: از این تعداد 366 بیمار در شهرستان کاشان و 108 بیمار نیز در شهرستان آران و بیدگل و 160 نفر نیز در بخش بستری موقت بستری هستند.

وی از بستری 60 بیمار حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه در دو مرکز درمانی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: طی 24 ساعت گذشته متأسفانه چهار بیمار آقا 66، 73، 81 و 85 سال در شهرستان کاشان و یک بیمار اقا 58 سال در شهرستان آران و بیدگل جان خود را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست داده است.

دلاوری با بیان اینکه تعداد موارد مثبت جدید کرونا طی 24 ساعت گذشته در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل به 201 مورد می‌رسد، تصریح کرد: تعداد مراجعان به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان طی 24 ساعت گذشته 67 نفر و بستری بیماران در بخش موقت تاکنون به پنج هزار و 695 بیمار می‌رسد که این موضوع بسیار نگران‌کننده است.

وی ضمن تأکید بر رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی تأکید کرد: از تمامی شهروندان درخواست داریم پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند تا شاهد کاهش شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال در منطقه باشیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1112340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =