کدام کشورها بیشترین درآمد را از دانشجویان بین‌الملل دارند؟

انتقال علم تنها دستاورد دانشجویان بین‌المللی نیست و این دانشجویان می‌توانند منبع درآمد بزرگی برای کشورهای مقصد باشند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، دانشجویان بین‌المللی منبع مالی خوبی برای کشورها هستند چون این دانشجویان نه تنها برای پرداخت شهریه و هزینه‌های زندگی‌شان، ارز به کشور مقصد وارد می‌کنند، بلکه دریافت وام‌ از سوی این دانشجویان هم برای کشورها سودآور است.

داده‌های سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) نشان می‌دهد که بازار مطالعات بین‌المللی در حال گسترش است. تعداد بالای دانشجویان بین‌الملل در دانشگاه‌های یک کشور، آن کشور را به مقصد برتر دانشجویی تبدیل می‌کند. در ادامه پردرآمدترین کشورها از دانشجویان بین‌المللی آمده است؛

آمریکا؛ پرآمدترین کشور از دانشجویان بین‌المللی

آمریکا نخستین کشوری است که بیشترین درآمد را از دانشجویان بین‌المللی دارد. بازار دانشجویان بین‌المللی ایالات متحده بیش از ۵۱ میلیارد یورو برآورد شده است. به همین دلیل، این کشور رتبه اول مقصد تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی است.دانشجویان بین‌المللی آمریکا بیشتر متعلق به کشورهای چین، هند، کره، کانادا و ژاپن هستند.

انگلستان دومین مقصد دانشجویان بین‌المللی است و از این طریق درآمدی بیش از ۵.۳ میلیارد یورو دارد. دانشجویان چین، هند، آلمان، آمریکا و ایرلند بیشترین دانشجویان بین‌المللی مشغول به تحصیل درانگلستان هستند.

استرالیا با بیش از ۳.۱ میلیارد یورو درآمد، سومین کشور دارای دانشجویان بین‌الملل است. چین، هند، اندونزی، کره جنوبی و کانادا به ترتیب کشورهایی هستند که بیشترین تعداد دانشجوی بین‌الملل را در استرالیا دارند.

درآمد ژاپن از دانشجویان بین‌المللی حدود ۲ میلیارد یورو ارزیابی شده است که بیشتر از سوی دانشجویان کشورهای چین، کره جنوبی، اندونزی و آمریکا تامین می‌شود.

کانادا پنجمین کشوری است که بیشترین تعداد دانشجویان بین‌الملل را دارد. درآمد این کشور از دانشجویان بین‌المللی بیش از ۱.۳ میلیارد یورو است و بیشترین دانشجویان متعلق آن به کشورهای چین، فرانسه، هند، ایالات متحده و کره جنوبی است.

نیوزلند ششمین مقصد تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی است و درآمدی بیش از ۱.۱ میلیارد یورو از این طریق به دست می‌آورد. بررسی بازار دانشجویان بین‌المللی نیوزلند نشان می‌دهد که کشورهای چین، هند، استرالیا، آمریکا و کره جنوبی به ترتیب بیشترین تعداد دانشجویان را در این کشور دارند.

فرانسه با بیش از یک میلیارد یورو درآمد از دانشجویان بین‌المللی، رتبه هفتم کشورهای پذیرنده دانشجویان بین‌الملل را دارد. کشورهای چین، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و روسیه بیشترین تعداد دانشجوی بین‌الملل را در فرانسه دارند.

درآمد آلمان از بازار دانشجویان بین‌المللی حدود ۵۰۰ میلیون یورو است. درآمد نسبتا کم آلمان از دانشجویان بین‌المللی به دلیل رایگان بودن تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه‌های دولتی برای همه مطالعات بین‌المللی است. دانشجویان بین‌المللی مشغول به تحصیل در آلمان، بیشتر از کشورهای چین، روسیه، اتریش، ترکیه و لهستان هستند.

هلند با ۴۵۰ میلیون یورو در پایان این فهرست از پردرآمدترین کشورهای جهان قرار گرفته است. توزیع بازار دانشجویان بین المللی نشان می‌دهد که کشورهای اصلی مبدا آلمان ، چین ، بلژیک ، یونان و ایتالیا هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1112346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =