برجام مذاکره‌ای بی‌حاصل بود / عضویت در پیمان شانگهای زمینه‌ساز خنثی کردن تحریم‌ها

نایب رئیس فراکسیون مهدویت مجلس شورای اسلامی گفت: با عضویت در پیمان شانگهای می‌توانیم تحریم‌های غربی‌ها را خنثی و بی‌اثر کرده و مشکلاتی که از این طریق برای کشور به وجود آمده است را به حداقل ممکن برسانیم.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر احمدپور، نایب رئیس فراکسیون مهدویت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز در خصوص اهمیت عضویت ایران در پیمان شانگهای اظهار کرد: عضویت در این پیمان برای جمهوری اسلامی یک فرصت بسیار مناسب و ارزشمند است چرا که قدرت‌های اول اقتصادی آسیا و حتی جهان بعد از آمریکا در این پیمان شریک هستند که از جمله آنها می‌توان به چین، روسیه، هند و برخی دیگر اشاره کرد به طوری که می‌توان گفت چیزی حدود نیمی از جمعیت جهان به نحوی با این سازمان مرتبط می‌باشند که این یک مسئله بسیار مهم است.

احمدپور در ادامه عنوان کرد: عضویت در پیمان شانگهای زمینه‌ساز گسترش روابط اقتصادی ایران با بازاری با سه میلیارد نفر جمعیت است که می‌تواند باعث گشایش بسیاری از گره‌های کور اقتصادی شود.

نماینده مردم خواف و رشتخوار و عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس همچنین با اشاره به اینکه کشورهای غربی تحریم‌های بسیار زیادی را علیه کشور ما اعمال کرده اند، گفت: طبیعتا یکی از راه های برون رفت از این تحریم‌ها عضویت در این پیمان است چرا که از این طریق می‌توانیم تحریم‌های غربی‌ها را خنثی و بی‌اثر کرده و مشکلاتی که از این طریق برای کشور به وجود آمده است را به حداقل ممکن برسانیم.

نایب رئیس فراکسیون مهدویت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در طول دولت یازدهم و دوازدهم، دولتمردان نگاه غربگرایانه داشتند و تا زمانی که این نگاه وجود داشت هیچ نفع و سودی برای کشور ما حاصل نشد چرا که همه چیز در برجام خلاصه می‌شد و برجام هم جز مذاکره‌ای بی‌حاصل نتیجه دیگری در بر نداشت.

احمدپور افزود: اما با روی کارآمدن دولت سیزدهم این نگاه غربگرایانه به نگاه به شرق تغییر پیدا کرد یعنی ما باید برای حل مشکلات کشور اتکا به شرق داشته باشیم تا بتوانیم از مشکلاتی که غربی‌ها برای ما بوجود آوردند راه نجات و مفری برای رشد و پیشرفت خود پیدا کنیم لذا پیمان شانگهای چه از بعد اقتصادی و چه از بعد سیاسی برای ما بسیار حائز اهمیت است.

وی در پایان با اشاره به اینکه عضویت در پیمان شانگهای در روابط سیاسی کشور ما بسیار تاثیرگذار است، گفت: عضویت در این پیمان باعث می‌شود تا با قدرت‌های بزرگ آسیا و شرق ارتباط داشته باشیم و این ارتباط خود به خود، هم زمینه رشد و پیشرفت را برای کشور ما فراهم می‌کند و هم اینکه باعث می‌شود تا فشار قدرت‌های غربی را کاهش داده و امور سیاسی و روابط بین‌الملل را تسهیل بخشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1112351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =