معاملات رمزارزها در چین ممنوع شد

نهادهای عالی رتبه نظارتی در چین روز جمعه با ممنوعیت همه معاملات ارزهای رمزنگاری شده و هر گونه استخراج این ارزها، ضربه دیگری به بازار بیت کوین و دیگر رمزارزها وارد کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز؛ به نقل از رویترز، نهادهای عالی رتبه نظارتی در چین روز جمعه با ممنوعیت همه معاملات ارزهای رمزنگاری شده و هر گونه استخراج این ارزها، ضربه دیگری به بازار بیت کوین و دیگر رمزارزها وارد کرد.

ده سازمان نظارتی از جمله بانک مرکزی چین و تنظیم کننده های بانکی، اوراق بهادار و ارز، متعهد شدند با هم همکاری کنند تا فعالیت های "غیرقانونی" مربوط به ارزهای رمزنگاری شده را ریشه کن کنند.

این اولین باری است که سازمان های نظارتی مستقر در پکن نیروهای خود را برای اجرای ممنوعیت همه فعالیت های بازار رمزارزها در این کشور بسیج کرده اند.
جورج زاریا، مدیرعامل صرافی ارز دیجیتالBequant در لندن در این باره می گوید: چین با اعلامیه های بسیار قاطع و تعقیب قضایی (معامله گران ارز دیجیتال) و یا گاهی با سکوت کامل خبری خود در افراط و تفریط در این زمینه مشهور است.

وی گفت: این بار این نکته به وضوح مشخص شد که چین از گسترش بازار رمزارزها حمایت نخواهد کرد چرا که این امر برخلاف سیاست های این کشور برای تشدید کنترل جریان سرمایه و شرکت های فناوری بزرگ است.

بانک مرکزی چین (PBOC) اعلام کرد رمزارزها نباید مانند ارزهای سنتی در گردش باشند و صرافی های خارجی از ارائه خدمات به سرمایه گذاران در این کشور از طریق اینترنت منع شده اند و از این طریق صرافی هایی مانندCoinbase  و Binance از فعالیت در این کشور محروم هستند.

این بانک همچنین موسسات مالی، شرکت های پرداخت و شرکت های اینترنتی را از تسهیل تجارت رمزارزها در این کشور منع کرد.

این خبر در حالی اعلام شد که قیمت بیت کوین، بزرگترین ارز رمزنگاری شده جهان، بیش از 6 درصد کاهش یافت و به 42216 دلار رسید، در حالی که قبلاً حدود 1 درصد کاهش یافته بود.

بر اساس این گزارش، قیمت سکه های کوچکتر نیز که معمولاً مانند بیت کوین همزمان نوسان می کنند، سقوط کردند. قیمت اتر 10 درصد و ریپل نیز به میزان مشابهی کاهش یافت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1112368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =