بغداد و اقلیم برای از سرگیری فعالیت احزاب کُرد در مناطق مورد مناقشه توافق کردند

زیباری از رهبران حزب دموکرات کردستان عراق با اشاره به توافق بغداد و اقلیم برای از سرگیری فعالیت احزاب کُرد در مناطق مورد مناقشه میان اربیل و بغداد، اعلام کرد که نیروهای پیشمرگه فعلا به کرکوک بازنخواهند گشت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، به نقل از شفق نیوز، «هوشیار زیباری»، از سران حزب دموکرات کردستان عراق، گفت که نیروهای پیشمرگه فعلا به کرکوک و دیگر مناطق مورد مناقشه بازنخواهند گشت.

او در پیامی در صفحه فیسبوک رسمی خود تأکید کرد که توافقی میان دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان برای ازسرگیری فعالیت احزاب کرد در مناطق مورد مناقشه صورت گرفته است.

زیباری تأکید کرد که به موجب این توافق، احزاب کرد و نامزدهای آنان از دفاتر این احزاب در کرکوک و دیگر مناطق مورد مناقشه برای تبلیغات انتخاباتی استفاده خواهند کرد.

 وی افزود که این توافق در چارچوب قانون و آزادی فعالیت احزاب و نامزدها در استان‌های کشور است و در این راستا دفاتر احزاب کرد در این مناطق بازگشایی می‌شود.

وی تأکید کرد که این توافق شامل بازگشت نیروهای پیشمرگه به این مناطق نمی‌شود و هیچ برنامه‌ای در این باره وجود ندارد.

زیباری از همه خواست که قانون انتخابات را رعایت و اصل عدالت در اجرای انتخابات را لحاظ کنند.

یادآور می‌شود که پس از برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق، نیروهای ستاد ارتش عراق با ورود به کرکوک، نیروهای پیشمرگه را که مسئولیت امنیت استان را به عهده گرفته بودند بیرون انداختند. از آن زمان دفاتر احزاب کرد در کرکوک نیز تعطیل شده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1112383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =