رتبه‌ بندی معلمان به درستی تصویب و اجرا خواهد شد

رئیس‌جمهور گفت: رتبه‌ بندی معلمان را داریم دنبال می‌کنیم تا به نحو درستی هم تصویب و هم اجرا شود، هم به منزلت و هم معیشت و هم هویت معلم توجه شود، صرفاً نباید نگاه اقتصادی داشت، معلم ما نباید دغدغه معیشت نداشته باشد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، در سال ۹۴ وزارت آموزش و پرورش خبر از اجرای مرحله اول این طرح را داد و با تایید دولت اولین گام برداشته شد اما این طرح پس از آن و در سال های بعد ابتر باقی ماند و وارد مراحل بعدی اجرا نشد، در سال های مختلف همواره فقدان ردیف بودجه برای اجرای رتبه بندی معلمان به چالش جدی دستگاه تعلیم و تربیت تبدیل شد.

بیشتر بخوانید:

طرح رتبه‌ بندی معلمان راهی صحن علنی مجلس شد

وعده رتبه بندی معلمان در چند دولت / ابهام در جزئیات تا تامین اعتبار بعد از ۱۰ سال

اجرای لایحه رتبه بندی معلمان احتمالا به سال آینده موکول می‌شود

در این میان دولت و وزارت آموزش و پرورش اجرای مرحله اول طرح رتبه بندی با اعتبار یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۴ را در کارنامه فعالیت خود دارند، البته زمزمه اجرای رتبه بندی پس از استعفای سید محمد بطحایی در خردادماه ۹۸ و اعلام خبر اجرای این طرح توسط علی ربیعی سخنگوی دولت دوازدهم با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی جانی دوباره گرفت و پس از آن محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم هم در وعده‌ها و برنامه‌های خود در جلسه رای اعتماد که ۱۲ شهریور ۹۸ برگزار شد، رتبه بندی معلمان را یکی از اولویت های خود در دوره سکانداری این وزارتخانه بیان کرد.

برخی مشکل اصلی اجرا نشدن طرح رتبه‌بندی معلمان را عدم تامین اعتبار لازم می‌دانند اما از طرفی جزئیات طرح هم کامل اعلام نشده و گمانه‌زنی‌ها در مورد آن بسیار است. طرحی که قشر بزرگ فرهنگیان کشور را شامل می‌شود باید جامع و کامل باشد و ابهامی در جزئیاتت آن وجود نداشته باشد. 

مسئله ضمن خدمت‌ها، تالیفات و ملاک‌های لازم برای  سنجش سطح کیفی معلمان پیچیدگی‌های خاص این طرح است که به آسیب‌شناسی و بررسی همه جوانب نیاز دارد اما لزوم تسریع در روند رسیدگی و اتحاد نهادهای ذی‌ربط برای رسیدن به نتیجه و اجرای هرچه  سریع ‌تر بیش از پیش احساس می‌شود. 

رتبه‌ بندی معلمان در هزارتوی پیچیده‌ای گرفتار شده و به نظر نمی‌رسد در سال جاری اجرایی شود. در مقابل معلمان سراسر کشور که از تاخیر ده ساله این طرح خسته شده‌اند، تجمعات گسترده‌ای برگزار کرده‌اند و حتی عنوان می‌کنند که اگر طرح به نتیجه نرسد، مدارس را تعطیل خواهند کرد. در این گزارش ضمن گفت‌وگو با موافقان و مخالفان طرح به بررسی ابعاد مختلف آن می‌پردازیم.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور عصر جمعه در دیدار با نخبگان استان ایلام اظهار کرد: توجه به فرهنگیان در برنامه کاری ما هست، همت کنید تشکیل اردوگاه دانش‌آموزی و مرکزیت فرهنگی را پیگیری کنید.

وی افزود: رتبه‌ بندی معلمان را داریم دنبال می‌کنیم تا به نحو درستی هم تصویب و هم اجرا شود، هم به منزلت و هم معیشت و هم هویت معلم توجه شود، صرفاً نباید نگاه اقتصادی داشت، معلم ما نباید دغدغه معیشت نداشته باشد.

حجت‌الاسلام رئیسی اظهار کرد: همه دستگاه‌های اجرایی کشور باید نسبت به اجرای حق و حقوقی که مطابق قانون در زمینه‌های مختلف به ایثارگران اهتمام بورزد، موضوع شغل و مسکن ایثارگران مورد توجه جدی ماست.

کد خبر: 1112387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      0 0
      من چشم م اب نمیخوره
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      1 0
      دیگه وعده بسه خسته شدیم ازاینهمه دروغ وقشرفرهنگی را خواروذلیل کردید