ورود رئیس جمهور به ماجرای تداوم گرانفروشی ایرلاین‌ها

در شرایطی که بلیت پروازهای اربعین همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و تخلفات بسیاری در این زمینه مانند گرانفروشی و کمبود بلیت‌های دو طرفه به چشم می‌خورد، خبری از مسئولان این ایرلاینها و پاسخگویی آن‌ها در این زمینه نیست.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، طی هفته‌های گذشته و بر اساس توافق صورت گرفته بین دولت عراق و ایران قرار بود ۶۰ هزار زائر ایرانی با شرایط و پروتکل‌های بهداشتی مانند واکسینه شدن و تست PCR منفی ۷۲ ساعته بتوانند برای شرکت در مراسم اربعین به نجف بروند. از سوی دیگر سازمان هواپیمایی کشوری در توافقی که با ایرلاین‌های داخلی داشت اعلام کرد که قیمت بلیت هواپیما برای پروازهای اربعین در بازه  زمانی ۲۸ شهریور ماه تا ۱۰ مهر ماه مشخص شده است.

محمد حسن ذیبخش –سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری- در این باره گفت: قیمت بلیت هواپیما برای پروازهای تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و اهواز به مقصد نجف پنج میلیون تومان به صورت دو طرفه و یکطرفه سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و پروازهای مشهد شش میلیون تومان به صورت دوطرفه و یکطرفه چهار میلیون تومان تصویب شد.

وی افزود: چنانچه هر کدام از شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های مسافرتی از این مبلغی که مورد توافق سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی هست تخطی کنند و نسبت به گرانفروشی اقدام کنند، مسافران می‌توانند از طریق سایت سازمان هواپیمایی و سامانه شکایات مردمی اقدام کرده، قطعاً در سازمان با توجه به پیش‌بینی صورت گرفته خیلی سریع نسبت به این موضوع رسیدگی خواهد شد.

این درحالی است که شرکت‌های هواپیمایی با وجود توافق صورت گرفته و هشدارهای مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس، تخلفات بسیاری در این زمینه کرده‌ و می‌کنند و به نظر می‌رسد کسی پاسخگوی این وضعیت نیست. این موضوع صدای اعتراض رییس جمهور را هم بلند کرد، به طوری که ابراهیم رییسی جمعه شب در پایان سفر به استان ایلام تصریح کرد: مبادا شرکتهای هواپیمایی نسبت به زائران اجحاف بکنند و به هیچ عنوان اجحاف در این موضوع پذیرفتنی نیست و هیچ شرکت هواپیمایی اجازه ندارد در قیمت‌ها اجحاف کنند.

به عنوان مثال بلیت پروازهای اربعین عمدتا به صورت یکطرفه فروخته می‌شود و در روزهای معدود باقی مانده تا اربعین زائران به سختی می‌توانند بلیت دو طرفه هواپیما خریداری کنند. از سوی دیگر قیمت بلیت‌های دو طرفه بالاتر از نرخ مصوب اعلام شده است.

به عنوان مثال چند شرکت هواپیمایی قیمت بلیت هواپیما برای پرواز تهران-نجف را در تاریخ‌های سوم مهر ماه و هشتم مهر ماه (رفت و برگشت) را بیش از شش میلیون تومان می‌فروشند و نرخ‌های دیگری تا ۱۰ میلیون تومان در این بازار وجود دارد. حتی اگر زائری بخواهد بلیت یکطرفه خریداری کند آن نیز تا بیش از شش میلیون  و ۲۰۰ هزار تومان در این بازار عرضه می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1112390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =