مجلس درباره ساماندهی بازار خودرو کوتاه نمی‌آید / ایرادات مجمع تشخیص بررسی و رفع می‌شود

۲۴ شهریورماه امسال طرح ساماندهی بازار خودرو به تصویب نمایندگان مجلس رسید ولی بنابر گزارش مجمع تشخیص مصلحت نظام، موادی از مصوبه مجلس درباره آزادسازی واردات خودرو مغایر با قانون شناخته شد و دوباره به مجلس بازگشت.

الهوردی دهقانی؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در این خصوص گفت: کمیسیون صنایع مجلس، ایراداتی که شورای نگهبان گرفته بود را اصلاح و برای تصویب به صحن مجلس فرستاد که خوشبختانه با رای بالایی نیز این مصوبه کمیسین تصویب شد ولی مجمع تشخیص مصلحت نظام ایرادات بیشتری را لحاظ کرده است.

وی گفت: بازار خودرو چند سالی است که دچار نوسان است چنانچه بخواهند کلیات موضوع را رد کنند وضعیت به همین شکل باقی خواهد ماند.

دهقانی افزود: به منظور ایجاد رقابت و تشویق خودروسازان داخلی برای تولید محصول با کیفیت باید این مصوبه اجرایی شود البته این به معنای قرار دادن صد در صدی بازار در اختیار خودروهای خارجی نیست ولی تامین نیاز مردم و مهار کردن قیمت ها الزامی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اجرایی شدن این مصوبه تلنگری به خودروسازان داخلی برای حرکت به سمت خودروهای پاک خواهد بود و در این مصوبه نیز اولویت بر واردات خودروهای هیبریدی است و باید به این موضوع توجه کنیم که دنیا به سمت خودروهای برقی و انرژی های پاک حرکت میکنند.

دهقانی در پایان با تاکید بر اینکه مجلس به هیچ عنوان در این مورد کوتاه نمی‌آید گفت: ایرادات قبلی شورای نگهبان در کمیسیون صنایع و معادن مجلس بررسی و اصلاح گردید این بار نیز با در نظر گرفتن مصالح ملی کشور اصلاحات لازم را انجام خواهیم داد تا انشالله این مشکلات حل و فصل شده و سال به سال تلبار نشوند.

پایان پیام/

کد خبر: 1112397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =