اجازه صدور احکام همسان‌سازی حقوق استادان داده نشده/ طرح مجلس اشتباه محض بود

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: احکام همسان‌سازی اعضای هیت علمی مدت‌هاست که آماده است ولی برای صدور، منتظر ابلاغ مسئولان مرتبط هستیم.

حسین خنیفر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز از تکمیل واکسیناسیون اعضای هیئت علمی، دانشجومعلمان و کارکنان دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: همچنین برای واکسیناسیون نودانشجویان برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و به زودی آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال نظام آموزشی در دانشگاه فرهنگیان تلفیقی است، گفت: کلاس‌های درس در دانشگاه به صورت مجازی آغاز شده است؛ اما حضوری یا غیرحضوری بودن دانشجویان در آینده منوط به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد بود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان برای واکسیناسیون و آغاز حضوری کلاس‌های درس هیچ مشکلی ندارد؛ اما به دلیل پیروی از قوانین، کلاس‌های درس در مهرماه به صورت غیرحضوری است؛ ولی برخی از دروس مثل کاروزی حضوری برگزار می‌شود.

وی درباره نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: هنوز تصمیم خاصی برای این موضوع گرفته نشده است.

ابلاغ احکام همسان‌سازی دانشگاه فرهنگیان منتظر مساعدت مسئولان

خنیفر در پاسخ به این پرسش که چرا احکام همسان‌سازی اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان ابلاغ نشده است، گفت: این احکام از هفته‌های پیش آماده شده ولی برای صدور آنها منتظر ابلاغ مسئولان مرتبط هستیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: مراحل سپری کردن احکام شامل تقنین، ابلاغ  و اجراست، که این احکام در مرحله ابلاغ باقی مانده و مسئولان به استادان دانشگاه فرهنگیان توجهی ندارند. وزیر علوم یا آموزش و پرورش یا رئیس سازمان برنامه و بودجه باید اجازه صدور احکام را به دانشگاه فرهنگیان ابلاغ کنند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره ابلاغ نکردن اجازه صدور احکام توسط مسئولان تشریح کرد: مجلس شورای اسلامی زمان تصویب طرح همسان‌سازی، دانشگاه‌ها یا پژوهشگاه‌های وابسته به دستگاه‌های دولتی را شامل این طرح نکرد. در حالی که این تصمیم، اشتباه محض بوده است. 

وی با بیان اینکه اولویت فعالیت وزارت علوم، تحیقات و فناوری باید همان‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها باشد، گفت: مسئولان دانشگاه فرهنگیان برای پیگیری همسان‌سازی اعضای هیئت علمی با وزیر علوم سابق و فعلی، وزیر آموزش و پرورش سابق و سرپرست جدید و رئیس سابق و فعلی سازمان برنامه و بودجه، رئیس مجلس شورای اسلامی جلساتی را برگزار کردند، که بدون نتیجه بوده است.

خنیفر اضافه کرد: تمامی مسئولان مربوطه می‌گویند، همسان‌سازی حق اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان است؛ اما از یک ابلاغ ساده برای صدور احکام دریغ می‌کنند. 

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 80 هزار عضو هیئت علمی در کشور مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد حقوق بیشتر آنها همسان‌سازی شده است. متاسفانه احکام استادان دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی، پژوهشگاه تعلیم تربیت و سازمان پژوهش همچنان صادر نشده است.

خنیفر با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان به همسان‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: این بی‌توجهی باعت ایجاد دلخوری و دلسردی استادان می‌شود و با توجه به اینکه آنها  در پردیس‌های این دانشگاه واقع در 31 استان کشور فعالیت می‌کنند، منجر به ناآرامی و التهاب در پردیس‌ها خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1112406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      0 0
      در دانشگاه آزاد هم همسان‌سازی انجام نشده فعلا.
      • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
        0 0
        در موسسات پژوهشی احکام دو سه ماه هست که صادر شده اما پرداخت نمی شود. صدور احکام که مهم نیست پرداخت آن مهم است که انجام نمی شود