دستورالعمل برگزاری آیین نودانشجویان به دانشگاه‌ها ابلاغ شد

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آستانه سال تحصیلی جدید، در نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌ها، دستورالعمل برگزاری آیین نودانشجویان را ابلاغ کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آستانه سال تحصیلی جدید، در نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌ها، دستورالعمل برگزاری آیین نودانشجویان را ابلاغ کرد.

وی در این نامه ضمن گرامیداشت فرارسیدن بهار علم و دانش، سال تحصیلی را آغازی دیگر در شکوفایی و کسب معرفت دانسته است.

غفاری با اشاره به اینکه ورود به دانشگاه مرحله جدیدی در زیست آینده سازان کشور است، افزود: این مرحله گذار از دوران نوجوانی به جوانی است و این انتقال که نمادی از خوداتکایی و مواجهه با افق‌های جدید را با خود به همراه دارد، از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و نیازمند برنامه‌ریزی صحیح است.

 معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تأکید بر دو مؤلفه دانشوری و فرهنگ دوستی که اساس فرآیند شکل گیری انسان دانشگاهی است، اضافه کرد: در این مرحله باید هویت جدید دانشجویان برای آنان به درستی باز تعریف شود و این امر یکی از مهم‌ترین رسالت دانشگاه است.

غفاری در بخش دیگری از این نامه آورده است: اکنون در آغاز تحصیلی جدید به سر می بریم، لازم است تا تمهیدات لازم جهت برپایی «آیین نودانشجویان» با هدف معرفی دانشگاه و فضای علم و دانش اتخاذ شود.

وی تأکید کرد: با توجه تداوم شیوع همه گیری بیماری کرونا، ضروری است تا ضمن رعایت دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا ترتیبات لازم به منظور برگزاری این آیین به صورت ترکیبی از حضوری و مجازی فراهم شود.

گفتنی است در بخشی از این دستورالعمل نیز، شیوه برگزاری آیین نو دانشجویان متناسب با شرایط کرونایی تبیین شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1112408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =