آموزش مهارت‌های زندگی در دستور کار معلمان مدارس سما قرار گیرد 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در آیین شروع سال تحصیلی جدید در مدارس سما مشهد تاکید کرد: آموزش مهارت‌های زندگی در کنار آموزش‌های درسی، در دستور کار معلمان قرار گیرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز،  محسن مرادی با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و گرامی‌داشت ایام هفته دفاع مقدس، از تلاش ها و جهت گیری های مدیران و معلمان مجموعه مدارس سما استان در سال‌های اخیر در حوزه تعلیم و تربیت تشکر و تاکید کرد: آموزش مهارت‌های زندگی در دستور کار معلمان مدارس سما قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه ما امروز در فضایی چندجانبه قرار داریم که لازمه حضور و تأثیرگذاری در این فضا یادگیری مهارت‌ها است، افزود : آنچه نیاز نسل جوان امروز ماست نحوه تعامل در زندگی حقیقی و مجازی است. اگر با این مهارت ها همراه شدیم می‌توانیم اثرگذار باشیم.

وی ادامه داد : نکته‌ای که تاکید می‌کنم آموزه هایی است که در چند سال اخیر مورد توجه مسئولان سما قرار گرفته، باعث استقبال والدین شده و توجه به کارهای فرهنگی در کنار آموزش های آکادمیک است. اتکا و استناد به آموزه‌های قرآنی که می‌تواند موجب توانمندی دانش‌آموزان شود.

مرادی با تاکید بر اینکه آموزه‌های قرآنی و ادبی ما در مدارس سما توجه ویژه لازم دارد، عنوان کرد: اگر این آموزه‌ها در تربیت نسل جوان مورد توجه قرار گیرد، نتیجه دیگری در جامعه خواهد بود. یکی از این مهارت‌ها، مهارت ارتباط موثر برقرارکردن است. در فضای کسب و کار جوانان ما باید یاد بگیرند چگونه ارتباط برقرار کنند. اگر معلم ما در کلاس به فرزندانمان آموزش دهد که غیبت نکنند، به دیگران گمان بد نکنند و در زندگی افراد تجسس نکنند؛ اینها مهارت است. در کنار دروس آکادمیک اگر به این مهارت‌ها توجه کنیم، مدرسه، دانشگاه، جامعه و هم خود فرد از آن منتفع خواهد شد، به همین منظور نقش معلم و نقش مجموعه مدارس در تربیت نسل آینده نقشی بی‌بدیل و بی‌نظیر است که در این مسیر آموزه‌های دینی و ادبی ما می‌تواند بسیار راه‌گشا باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد: بتوانیم بخش عمده‌ای از کارهایی که نشده است را در این دوره انجام دهیم و بتوانیم مجموعه مدارس سما در خراسان رضوی را به مجموعه سرآمد ، کارآمد  و روزآمد مبدل کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1112455

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =