از نشست با کادرفنی و تعیین اسپانسر تا ایجاد کابینه و بازدید کمپ حجازی

سرانجام روز گذشته وزیر ورزش و جوانان، تکلیف مدیریت باشگاه را مشخص کرد و اعضای هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه استقلال مشخص شدند.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، پس از کش و قوس‌های فراوان در کادر مدیریت باشگاه استقلال،‌ وزارت ورزش و جوانان با استعفای احمد مددی مدیرعامل سابق و پرحاشیه این باشگاه موافقت کرد و پس از آن اعضای جدید هیات مدیره به نام‌های مهدی افضلی، مجتبی عبداللهی، محمد مومنی و مصطفی آجورلو معرفی شدند. آجرلو نیز به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه استقلال انتخاب شده است.

همچنین از کادر قبلی مدیریت باشگاه استقلال، تنها پرویز مظلومی در هیات مدیره باشگاه استقلال باقی ماند و اصغر ملکیان و احمد مددی از هیات مدیره استقلال خارج شدند.

اما بدون شک، دوران هشت ساله دولت‌های یازدهم و دوازدهم، یکی از تلخ‌ترین برهه‌های زمانی باشگاه استقلال در تاریخ هفتاد و چندساله آبی‌های پایتخت بوده است، دورانی که تحت مدیریت محمود گودرزی و علی‌الخصوص مسعود سلطانی‌فر، استقلالی‌ها روزگار سیاهی را با تباهی محض سپری کردند، در شرایطی که در این هشت‌سال، مدیران متعددی از سوی وزارت ورزش و جوانان در این باشگاه منصوب شدند، اما تنها یک جام حذفی نصیب استقلالی‌ها شد، همچنین علاوه بر اینکه آبی‌ها، هر فصل با معضلات مدیریتی عدیده‌ای از منصوبان سفارشی و ناکارآمد این وزارتخانه روبه‌رو بودند، باشگاهی به بزرگی استقلال، از اولیه‌ترین امکانات یک باشگاه معمولی هم محروم بود، از نداشتن زمین‌تمرین و فقدان یک اسپانسر مالی قدرتمند گرفته، تا حفظ ثبات تیمی و عدم ایجاد یک درآمد پایدار و... بحران‌هایی عظیم بود که قدرتِ جان گرفتن را در این هشت سال، از آبی‌ها گرفت و ماحصل آن یک باشگاه ورشکسته با بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان بدهی را روی دست دولت سیزدهم گذاشت.

حال با انتخاب مصطفی آجورلو، آبی‌ها امیدوارند از این کابوس هشت‌ساله رهایی یابند، در این گزارش به اولویت‌های سردار آجورلو در آغاز راه و اولین هفته کاری مدیریت در باشگاه استقلال خواهیم پرداخت:

تعیین کابینه مدیریتی

بی‌شک، اولین اقدامی که مدیرعامل جدید آبی‌ها در دست اجرا خواهد گذاشت، تعیین کابینه مدیریتی اوست، جایی که با مشخص کردن معاونین و مشاوران خود، هر چه سریعتر تیم مدیریتی خود را مشخص کند تا در چارچوب وظایف تعیین شده، فعالیت خود را آغاز کنند.

نکته بسیار مهم اینجاست که، هر اسمی که تا به حال در فضای مجازی مطرح شده، در حد گمانه‌زنی و شایعه است، در شرایطی که، احتمال حضور برخی از افرادی که اسامی‌شان در حوالی باشگاه استقلال به گوش می‌رسد، تقریبا صفر خواهد بود.

تعیین و تکلیف شرایط حامی مالی باشگاه

یقینا یکی از مهم‌ترین اقدامات پیش‌ِرو مدیرعامل جدید آبی‌ها، تعیین و تکلیف شرایط حامی مالی استقلالی‌ها است، به احتمال بسیار زیاد، سردار آجورلو، برای تعیین اسپانسر فصل آتی آبی‌ها، اقدام به برگزاری مزایده یا مناقصه خواهد کرد، گرچه آبی‌ها تمایل دارند دست باشگاه استقلال در انجام فعالیت‌های اقتصادی، باز باشد تا ایجاد درآمد پایدار کنند، در نتیجه به جای آوردن کارگزار، به دنبال تعامل با اسپانسر مالی خواهند بود. 

برگزاری جلسه با کادرفنی آبی‌ها

اما یکی دیگر از اقداماتی که مدیریت باشگاه انجام خواهد داد، برگزاری یک جلسه بسیار مهم با کادرفنی تیم است، جایی که سردار آجورلو در نشستی با فرهاد مجیدی، شرایط همکاری را بررسی خواهند کرد، جایی که باتوجه به اخبار موجود، مدیرعامل استقلال نظر به همکاری با مجیدی را دارد و احتمال برکناری کادرفعلی صفر خواهد بود، گرچه در این جلسه برای تقویت تیم و اهداف باشگاه در فصل آتی، بحث و تبادل‌نظر خواهد شد.

بازدید از کمپ مرحوم حجازی

یکی از مسائلی که برای مدیرعامل آبی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است، مقوله ساخت و ساز برای استقلال است، باتوجه به مشکلات عدیده آبی‌ها برای داشتن یک زمین‌تمرین مطلوب و ثابت، آماده‌سازی کمپ حجازی از اولیه‌ترین اقدامات آجورلو خواهد بود، حال با صرف هزینه و زمان، این کمپ یقینا در اولیه‌ترین برهه زمانی مدیریت سردار آجورلو، به بهره‌برداری خواهد رسید.

تدوین سیاست‌های فصل

اما در پایان کار، پس از تعیین کابینه مدیریتی خود و برگزاری نشست مشترک با کادرفنی، آجورلو، سیاست‌های فصل آتی‌ها آبی‌ها را تدوین خواهد کرد، جایی که اهداف آبی‌ها برای فصول آتی (حداقل یک فصل آینده)، مشخص خواهد شد.

در نهایت باید دید، آجورلو و تیم مدیریتی جدید آبی‌ها، چه شرایطی را در فصل آتی برای استقلال رقم خواهند زد.

محمدرضا ولی‌زاده

کد خبر: 1112467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • امید کردی FR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      2 0
      خبری که در مورد اولویت های هفته اول اجرلو کار شده کامل و عالیه ...خسته نباشید به همه عوامل ایسکا نیوز💙💙💙💙