هلاکت سرکرده داعش در افغانستان

گروه طالبان شامگاه شنبه خبر داد که سرکرده گروه تروریستی داعش در افغانستان کشته شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، شبکه خبری المیادین خبر داد که گروه طالبان شامگاه شنبه اعلام کرد که «ابوعمر خراسانی» سرکرده گروه تروریستی داعش در افغانستان کشته شده است.

سخنگوی طالبان روز سه‌شنبه گذشته (۳۰ شهریور)، در یک نشست خبری گفت که داعش مانند سوریه و عراق در افغانستان حضور ندارد؛ اما ممکن است شماری از شهروندان افغانستان «فکر» و «ایدئولوژی» داعش را پذیرفته باشند.

به گفته او، تلاش برای جلوگیری از فعالیت داعش جریان دارد و این گروه حمایت مردمی ندارد و به همین دلیل نمی‌تواند تهدید یا خطر ایجاد کند.

گروه داعش، مسوولیت انفجارهای اخیر علیه طالبان در شهر جلال‌آباد را برعهده گرفته است. سایت اعماق وابسته به داعش مدعی شده است که در این حملات حدود ۳۵ عضو طالبان کشته شده‌اند.

داعش پس از اعلام موجودیت خود در افغانستان، ننگرهار را به عنوان پایتخت خود انتخاب کرد. نیروهای آمریکایی در آخرین مورد، حمله‌ هوایی را در ننگرهار اجرا و اعلام کردند که طراح حمله انتحاری مرگبار گروه داعش در فرودگاه کابل را کشته‌اند. این حمله در جریان عملیات تخلیه کابل که از سوی آمریکا مدیریت می‌شد، انجام شد و در اثر آن نزدیک به ۲۰۰ تن، از جمله ۱۳ نظامی آمریکایی کشته شدند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1112518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =