ترامپ همچنان در رویای بازگشت به کاخ سفید و تداوم انتقاد از بایدن

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا با تداوم انتقاد از «جو بایدن» رئیس جمهور کنونی این کشور با وخیم توصیف کردن اوضاع، وعده بازگشت مجدد به کاخ سفید داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا گفت که تنها یک ایده بد او را از پیگیری  از نامزدی برای شرکت در انتخابات 2024 باز می‌دارد.

به گزارش وبگاه «بیزینس اینسایدر» «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا سال 2016 «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه سابق آمریکا را شکست داد، در پاییز گذشته از «جو بایدن»، رئیس جمهور کنونی شکست خورد، اما همچنان در مبارزات انتخاباتی جسورانه به تقویت پایگاه سیاسی خود ادامه می‌دهد و متحدان سیاسی را در آستانه انتخابات میان دوره ای 2022 تقویت می‌کند.

وی در روزهای گذشته در مصاحبه‌ای در مورد اینکه چه چیزی او را از آینده و حضور کاخ سفید باز می‌دارد، گفت:«من حدس می‌زنم که تنها یک ایده بد مرا از کاخ سفید دور می‌کند.»

ترامپ افزود: «از آنچه در کشور ما اتفاق می‌افتد متنفرم. کشور ما هرگز در چنین موقعیتی قرار نگرفته بود. ما 10 ماه پیش بسیار خوب بودیم و در حال حاضر در وضعیتی بد قرار داریم.»

رئیس جمهور سابق آمریکا در مورد وضعیت مرز آمریکا و مکزیک پس از پخش فیلم‌هایی که نشان می‌دهد ماموران گشت مرزی مهاجران هائیتی را هنگام تلاش برای عبور از «ریو گرانده» در «دل ریو» ، تگزاس  شلاق می‌زنند به شدت انتقاد کرد.

ترامپ درادامه انتقادات خود از دولت بایدن، از وضعیت مرزی کنونی به خصوص درباره پناهجویان هائیتی انتقاد کرد.

ترامپ به برگزاری بسیاری از تجمعات سیاسی در سراسر این کشور ادامه داده است . رئیس جمهور سابق  آمریکا  چندی قبل در صحبت با گروهی از افسران پلیس شهر نیویورک در مورد تصمیم نهایی خود گفت: «فکر می‌کنم شما خوشحال خواهید شد.»

با این حال، وی هنوز زمان بندی دقیقی در مورد زمان تصمیم گیری ارائه نکرده است. ترامپ در این مصاحبه همچنین از دکتر «آنتونی فائوچی»، متخصص بیماری‌های عفونی آمریکا انتقاد کرد. وی در حال حاضر مشاور پزشکی اصلی بایدن است.

این در حالی است که «نانسی پلوسی»، رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا پیش‌بینی کرده دونالد ترامپ در صورتی که برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ نامزد انتخابات شود مجدداً شکست خواهد خورد.

پلوسی گفته که اگر او بار دیگر برای انتخابات ۲۰۲۴ نامزد شود نخستین رئیس‌جمهور ایالات متحده خواهد بود که دو بار استیضاح شده و دو بار شکست خورده است.

ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری دو بار استیضاح شد. نخستین استیضاح او به تماس تلفنی‌اش با رئیس‌جمهور اوکراین مربوط می‌شد. مجلس نمایندگان آمریکا دسامبر ۲۰۱۹ دو بند استیضاح ترامپ (سوءاستفاده از قدرت و مانع‌تراشی در تحقیقات کنگره) را به تصویب رساند اما مجلس سنا فوریه ۲۰۲۰ او را از اتهاماتش تبرئه کرد.

دومین استیضاح ترامپ ژانویه ۲۰۲۱ اتفاق افتاد. این استیضاح به دلیل آن انجام شد که او بعد از شکست در انتخابات، هوادارانش را به حمله به ساختمان کنگره تحریک کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1112524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =