هواشناسی ایران | بارش پراکنده در ارتفاعات شرق تهران / کاهش محسوس دمای هوا در نیمه شمالی کشور

کارشناس هواشناسی گفت: دمای هوا یکشنبه در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر بین ۸ تا ۱۰ درجه کاهش خواهد یافت.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی با بیان اینکه امشب با توجه به نفوذ سامانه بارشی به کشور در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود اظهار کرد: روز یکشنبه بارش در مازندران و گلستان تشدید شده و گستره آن خراسان شمالی  و شمال خراسان‌رضوی را نیز دربرمی‌گیرد.

ضیاییان بیان کرد: همچنین روز یکشنبه در ارتفاعات شرق تهران و شمال سمنان نیز بارش پراکنده رخ خواهد داد.

کارشناس هواشناسی گفت: سامانه بارشی روز دوشنبه موجب بارش پراکنده در خراسان شمالی و شمال خراسان‌رضوی شده و به‌تدریج از کشور خارج خواهد شد .

او با بیان اینکه دمای هوا یکشنبه در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر بین ۸ تا ۱۰ درجه کاهش خواهد یافت گفت: از  دوشنبه در شمال شرق کشور هم دما  بین ۸ تا ۱۰ درجه کاهش خواهد یافت.

کارشناس هواشناسی تاکید کرد: همچنین روز یکشنبه در قزوین، البرز، تهران، قم و سمنان و دوشنبه و سه‌شنبه در نوار شرقی کشور وزش باد شدیدو  احتمال گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان درخصوص وضعیت آب‌وهوای استان تهران نیز اظهار کرد : فردا آسمان تهران صاف همراه با وزش باد شدید خواهد بود. بیشترین دمای تهران به ۳۰ درجه و کمترین آن به ۱۸ درجه می رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1112530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =