دفاع مقدس موجب ارتقای شاخص‌های توسعه اجتماعی در دنیا شده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در نشست اربعین حسینی و چرایی هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس از این جهت مقدس است که موجب ارتقای شاخص‌های توسعه اجتماعی در دنیا شده است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، محسن مرادی در نشست اربعین حسینی و چرایی هفته دفاع مقدس در جمع اساتید بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 8‌سال دفاع مقدس گفت: از سال ۲۰۰۰ به بعد ادبیات توسعه قدری متفاوت شد. آگاهی، اعتماد و انسجام اجتماعی سه شاخصه توسعه اجتماعی در دوران بعد از انقلاب و دفاع مقدس به بهترین شکل در کشور ارتقا یافت.
وی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس موجب باروری و ارتقای شاخص‌های توسعه اجتماعی نظام اسلامی شد، گفت: آگاهی ملت از حق و حقوق خود و رهایی از استثمار صاحبان زر و زور موهبتی الهی است که در سایه دفاع مقدس حاصل می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: اطاعت و فرمانبرداری از ولایت مطلقه فقیه در دفاع مقدس باعث اعتماد به نظام شد و در سایه آن، اقدامات موثر زیادی صورت گرفت که با گذشت بیش از ۴۰ سال از انقلاب روز به روز ظهور آن در مجامع ملی و بین المللی بیشتر به چشم می‌خورد.

 مرادی با اشاره به اینکه تثبیت نظام و توسعه آن در سایه اعتماد به نظام حاصل شده، اظهار کرد: ما در جنگ تحمیلی در سایه انسجام، همفکری، همیاری و ایثار به پیروزی رسیدیم.

وی با تاکید بر اینکه روحیه استقامت، وحدت و پایداری در سایه دفاع مقدس شکل گرفت، خاطرنشان کرد: همگان به‌ویژه بدخواهان نظام می‌دانند که موفقیت نظام جمهوری اسلامی ایران جز با اراده و پایداری مردم و تحت رهبری و هدایت معمار بزرگ انقلاب میسر نمی‌شد.

 مرادی با بیان اینکه دفاع مقدس از این جهت مقدس است که موجب ارتقای شاخص‌های توسعه اجتماعی در دنیا شده است، اظهار کرد: اعتماد به جوانان و نخبگان در صحنه‌های جنگ تحمیلی باعث شد که در مقابل هجوم استکبار با کمترین امکانات بایستیم و پیروز میدان شویم.

در این جلسه نظری از جانبازان هشت سال دفاع مقدس و استاد دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در رابطه با جلوه‌های ایثار و فداکاری شهدا و جانبازان در هشت سال دفاع مقدس به بیان مطالبی پرداخت.

بابازاده رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشکده فنی و مهندسی ابتدای جلسه در خصوص برنامه‌های گرامیداشت اربعین حسینی و هفته دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به بیانی مطالبی پرداخت و گفت: ۱۴ برنامه در این ایام در دانشگاه برگزار می‌شود و تاکنون چندین برنامه از جمله قرائت زیارت عاشورا و عطر افشانی مزار شهدای گمنام، کوهپیمایی بسیج اساتید، برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب انجام شده و اجرای سایر برنامه ها همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1112555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =