ثبت‌نام نهایی رشته‌های بدون آزمون کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد اسلامی چگونه است؟

راهنمای پذیرفته‌شدگان نهایی مقطع کارشناسی پیوسته براساس سوابق تحصیلی در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، نتایج پذیرش براساس سوابق تحصیلی در مقاطع کارشناسی پیوسته و کاردانی ناپیوسته مهرماه ۱۴۰۰ دانشگاه آزاد اسلامی ۳ مهر ماه اعلام شد.

ثبت نام از پذیرفته‌شدگان به صورت مجازی انجام می‌شود، به همین منظور متقاضیان باید از ساعت ۱۰ صبح سه‌شنبه ۶ مهر ماه سال ۱۴۰۰برای ثبت نام به سامانه آموزشیار مراجعه کنند. عدم مراجعه پذیرفته شدگان به سامانه آموزشیار در بازه زمانی مقرر به منزله انصراف از ثبت نام تلقی شده و هیچ گونه اعتراضی پذیرفته نخواهد شد.

پرونده کلیه پذیرفته‌شدگان سال ۱۴۰۰ برای احراز صلاحیت‌های عمومی تحت بررسی است و نتیجه آن متعاقباً از طرف دفتر گزینش صلاحیت‌های عمومی سازمان مرکزی به اطلاع واحدهای دانشگاهی خواهد رسید.

ثبت‌نام اتباع خارجی چگونه است؟

با توجه به اعلام اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، مجوز ثبت‌نام اتباع خارجی مقیم متعاقب انجام تشریفات قانونی و بررسی صلاحیتهای اقامتی اتباع مزبور و اعلام رسمی آن توسط آن اداره خواهد بود و تا قبل از آن پذیرش این افراد به صورت موقت است.

شروع کلاس‌های درس هر واحد یا مرکز دانشگاهی با توجه به امکانات آموزشی در بهمن ماه یا مهر ماه سال بعد و زمان تشکیل کلاس در صبح یا عصر یا هر دو وقت خواهد بود.

مدارک لازم برای ثبت‌نام

داوطلبان باید اصل مدرک دیپلم یا اصل گواهی قبولی پایان تحصیلات نظام قدیم متوسطه یا اصل گواهی اتمام دوره پیش دانشگاهی یا اصل گواهی قبولی پایان تحصیلات نظام جدید ۳-۳-۶ ، به همراه تصویر آنها را از طریق شبکه پستی ارسال کنند. در صورتی که پذیرفته شده اصل مدرک تحصیلی خود را در اختیار نداشته باشد ولی تصویر آن یا گواهی معتبر پایان دوره را ارائه کند باید متعهد شود اصل مدرک را قبل از پایان نیمسال اول ورودی به دانشگاه تحویل دهد.

ارائه تصویر کلیه صفحات شناسنامه، تصویر کارت ملی (پشت و رو)، شش قطعه عکس تمام رخ که اخیراً تهیه و مشخصات پذیرفته شده در پشت آنها نوشته شده باشد، تصویر مدرک وضعیت خدمت وظیفه عمومی برادران الزامی است. افرادی که از نظر مقررات وظیفه عمومی حائز شرایط ثبت‌نام نیستند (از جمله دارای دفترچه اعزام به خدمت با غیبت میباشند و یا با غیبت به خدمت اعزام شده اند) مجاز به ثبت‌نام نخواهند بود.

شرایط خاص برای ارائه مدارک داوطلبان

پذیرفته شدگان لازم است با مراجعه به سامانه تائیدیه تحصیلی وزارت آموزش و پرورش و مشخص کردن نظام آموزشی و انتخاب گزینه سوابق فارغ التحصیلی، کد پیگیری دریافت و آن را به واحد دانشگاهی محل پذیرش اعلام کنند. فارغ التحصیلان خرداد سال ۹۵ و قبل از آن با کد پیگیری صادر شده و کارنامه قبولی دانشگاه به ادارات آموزش و پرورش محل فارغ التحصیلی خود مراجعه کنند.

مشمولان دیپلم‌های که با استفاده از تعهدات خدمتی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی از خدمت دوره ضرورت معاف هستند و معافیت آنان پس از انجام تعهد مقرر صادر می‌شود باید موافقتنامه رسمی از وزارتخانه یا سازمان متبوع (چنانچه لطمه‌ای به انجام تعهدات وارد نشود)را ارائه دهند.

افرادی که به عنوان سرباز معلم مشغول خدمت وظیفه عمومی هستند برای ثبت‌نام لازم است با مجوز وظیفه عمومی از خدمت ترخیص شوند. شاغلان نیروهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران بایستی گواهی موافقت و معرفی سازمان مربوطه را ارائه کنند.

هزینه خدمات آموزشی و حق بیمه دانشجویی

شهریه پذیرفته‌شدگان از دو بخش شهریه پایه (ثابت) و متغیر تشکیل شده که در هر نیمسال تحصیلی از پذیرفته شدگان دریافت می‌شود. علاوه بر دو مورد فوق‌الذکر پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی پیوسته باید مبلغ ۲۲۵۰۰۰۰ ریال به عنوان هزینه خدمات آموزشی در سامانه آموزشیار پرداخت کنند.  پذیرفته‌شدگان که قصد ثبت نام دارند باید مبلغ ۶۵۰۰۰ ریال را به عنوان بیمه دانشجویی در سامانه آموزشیار پرداخت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1112567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =