پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی چگونه ثبت‌نام کنند؟

راهنمای پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های با آزمون مقاطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته سال ۱۴۰۰ دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، نتایج انتخاب رشته متقاضیان رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی شرکت‌کننده در آزمون سراسری، ۳ مهر ماه اعلام شد.

ثبت‌نام از پذیرفته شدگان به صورت مجازی از ساعت ۱۰ صبح سه‌شنبه ۶ مهر ماه آغاز شده و تا ساعت ۲۴ شنبه ۱۰ مهرماه سال ۱۴۰۰ از طریق سامانه آموزشیار ادامه دارد. اعلام‌شدگان ذخیره لازم است از ساعت ۱۴ یکشنبه ۴ مهرماه تا ساعت ۲۴ شنبه ۱۰ مهرماه سال ۱۴۰۰، به سایت مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه مراجعه کرده و آمادگی خود را برای ثبت‌نام، با تکمیل فرم اینترنتی اعلام نمایند، نتایج این دسته از متقاضیان اواسط مهرماه از طریق سایت مرکز اعلام خواهد شد.

عدم مراجعه پذیرفته‌شدگان اصلی و ذخیره در بازه زمانی مقرر به منزله انصراف از ثبت‌نام تلقی شده و هیچ‌گونه اعتراضی پذیرفته نخواهد شد. ضمناً از آنجایی که پذیرش برای برخی رشته‌ها برای دو نیمسال تحصیلی اعلام شده است بعضی از پذیرفته‌شدگان این رشته‌ها با توجه به ظرفیت و تقدم نمره از مهر یا بهمن ماه سال جاری مشغول به تحصیل خواهند شد. 

دانشجویان غیر مشمول وظیفه عمومی(خواهران یا برادران دارای کارت معافیت یا کارت پایان خدمت) که به منظور انتقال، تغییر رشته و یا تغییر مقطع در آزمون مجدد شرکت کرده و پذیرفته‌شده‌اند، لازم است ضمن مراجعه به واحد اولیه و ارائه کارنامه اینترنتی قبولی درخواست تسویه حساب کرده و پس از پرداخت هزینه‌های مربوط مدارک تحصیلی خود را دریافت و برای ثبت‌نام به واحد مقصد مراجعه کنند. (دانشجویان مشمول مجاز به شرکت در آزمون مجدد نیستند.)

دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی با تکمیل فرم مربوطه، متعهد می‌شوند پس از گذراندن دروس علوم پایه، به هر واحدی که دانشگاه با توجه به امکانات خود از نظر آموزشی و بیمارستانی برای ادامه تحصیل آنان تعیین و اعلام می‌کنند، منتقل شده و ادامه تحصیل دهند و حق هیچ گونه اعتراضی در این مورد نداشته باشند.

ثبت‌نام اتباع خارجی چگونه است؟

با توجه به اعلام اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، مجوز ثبت‌نام اتباع خارجی مقیم متعاقب انجام تشریفات قانونی و بررسی صلاحیت‌های اقامتی اتباع مزبور و اعلام رسمی آن توسط آن اداره خواهد بود و تا قبل از آن پذیرش این افراد به صورت موقت است. 

شروع کلاس‌های درس هر واحد یا مرکز دانشگاهی با توجه به امکانات آموزشی در مهر ماه یا بهمن ماه سال جاری و زمان تشکیل کلاس در صبح یا عصر یا هر دو وقت خواهد بود. 

مدارک لازم برای ثبت‌نام

داوطلبان باید اصل دیپلم کامل یا اصل گواهی قبولی پایان تحصیلات نظام قدیم متوسطه ، اصل گواهی اتمام دوره پیش دانشگاهی و یا اصل دیپلم کامل یا اصل گواهی قبولی پایان تحصیلات نظام جدید ۳-۳-۶ ، به همراه تصویر آنها را از طریق شبکه پستی ارائه دهند. چنانچه پذیرفته‌شده اصل مدرک تحصیلی خود را در اختیار نداشته باشد ولی تصویر آن یا گواهی معتبر پایان دوره را ارائه کند، باید متعهد شود اصل مدرک را قبل از پای ان نیمسال اول به دانشگاه تحویل دهد.

ارائه تصویر کلیه صفحات شناسنامه، تصویر کارت ملی(پشت و رو)، شش قطعه عکس ۴*۳، اصل نامه تاییدیه معافیت تحصیلی دریافتی از پلیس+۱۰ و یا تصویر مدرک مشخص کننده وضعیت وظیفه عمومی پذیرفته شدگان مرد، پذیرفته شدگان لازم است با مراجعه به سامانه تائیدیه تحصیلی وزارت آموزش و پرورش به مشخص کردن نظام آموزشی و انتخاب گزینه سوابق فارغ التحصیلی، کد پیگیری دریافت و آن را به واحد دانشگاهی محل پذیرش اعلام کنند.

فارغ التحصیلان خرداد سال ۹۵ و قبل از آن با کد پیگیری صادر شده و کارنامه قبولی دانشگاه به ادارات آموزش و پرورش محل فارغ التحصیلی خود مراجعه کنند. 

شرایط خاص برای ارائه مدارک داوطلبان

مشمولان دیپلم‌های که با استفاده از تعهدات خدمتی وزارتخانه‌ها و سازمانهای دولتی از خدمت دوره ضرورت معاف هستند و معافیت آنان پس از انجام تعهد مقرر صادر می‌شود باید موافقت نامه رسمی از وزارتخانه یا سازمان متبوع (چنانچه لطمه‌ای به انجام تعهدات وارد نشود) را ارائه دهند.

افرادی که به عنوان سرباز معلم مشغو ل خدمت وظیفه عمومی هستند برای ثبت‌نام لازم است با مجوز وظیفه عمومی از خدمت ترخیص شوند. شاغلین نیروهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران بایستی گواهی موافقت و معرفی سازمان مربوطه را ارائه کنند. پذیرفته‌شدگانی که در فرم ثبت نام اینترنتی شرکت در آزمون، خود را مشمول ماده واحده مصوب مجلس شورای اسلامی موضوع استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران دانسته‌اند، باید هنگام ثبت‌نام فرم مربوط به تعهدنامه استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران را تکمیل و به واحد یا مرکز دانشگاهی ارائه دهند. بدیهی است چنانچه در هر زمان از ثبت‌نام و یا حین تحصیل، عدم احراز شرایط این قبیل از دانشجویان در استفاده از سهمیه مذکور به اثبات برسد، دانشگاه از ادامه تحصیل آنان ممانعت به عمل خواهد آورد و در این صورت حق اعتراض نخواهند داشت.

هزینه خدمات آموزشی و حق بیمه دانشجویی

شــهریه پذیرفتــهشــدگان آزمــون از دو بخــش شهریه پایـه (ثابـت) و متغیـر تشـکیل شـده کـه در هـر نیمسـال تحصـیلی از دانشـجویان دریافـت می‌شود. علاوه بر دو مورد فوق‌الذکر دانشجویان فقـط در بـدو ورود به دانشگاه و در نیمسال اول باید مبلغ ۲۲۵۰۰۰۰ ریال برای پذیرفته‌شدگان مقاطع کارشناسی و دکترای حرفه‌ای و مبلـغ ۱۹۵۰۰۰۰ ریال بـرای پذیرفتـه‌شـدگان مقطــع کــاردانی ناپیوســته بــه عنــوان هزینــه خــدمات آموزشی در سامانه آموزشیار پرداخت کنند. پذیرفته‌شدگان آزمون کـه قصـد ثبـت‌نـام دارند باید مبلغ ۶۵۰۰۰ ریال حق بیمه دانشـجویی را در سامانه آموزشیار پرداخت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1112572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =