فاز دوم دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه محقق اردبیلی افتتاح شد

یادمان شهدای گمنام و فاز دوم دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه محقق اردبیلی با حضور مسئولان استانی افتتاح شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، اکبر بهنامجو استاندار اردبیل در مراسم افتتاح یادمان شهدای گمنام و فاز دوم دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: این دو پروژه با هزینه ای بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان تکمیل و امروز به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه یادمان شهدای گمنام دانشگاه یکی از کارهای ماندگار است، تصریح کرد: با استفاده از چنین طرح ها و پروژه‌هایی باید بتوانیم دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را به آیندگان انتقال دهیم.

استاندار اردبیل با بیان اینکه عزیز حبیبی از زمان انتصاب به عنوان رئیس دانشگاه محقق اردبیلی سبب خیر برای این دانشگاه و استان بوده است، گفت: با وجود مشکلات متعدد مالی، حبیبی توانسته است پروژه‌های عمرانی را توسعه داده و رتبه دانشگاه را در سطح ملی و بین المللی ارتقا دهد.

بهنامجو با بیان اینکه استان اردبیل در مسیر توسعه صنعتی قرار دارد، گفت: با افتتاح فاز دوم دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه محقق اردبیلی، فضای آزمایشگاهی از هزار متر به ۳ هزار متر ارتقا پیدا کرد و این کار موجب تقویت بیشتر ارتباط جامعه و دانشگاه می‌شود.

عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی هم گفت: یکی از آرزوهای دانشگاهیان دانشگاه محقق اردبیلی احداث یادمان شهدای گمنام دانشگاه بود و توسعه همه جانبه دانشگاه به برکت حضور معنوی شهدای گمنام در دانشگاه است.

وی با بیان اینکه در شرایط کرونا نه تنها فعالیت های دانشگاه کمتر نشده است بلکه حتی کارهایی انجام شده که در شرایط عادی هم امکان انجام آن سخت بود، تصریح کرد: سال گذشته ساختمان کتابخانه مرکزی و ساختمان دانشکده علوم اجتماعی و در خرداد ماه سالجاری خوابگاه متاهلی خیرساز و مرکز نوآوری را افتتاح کردیم و امروز این دو پروژه به بهره برداری رسید.

حبیبی ادامه داد: ۴ میلیارد تومان برای تکمیل یادمان شهدای گمنام و ۱۶ میلیارد تومان هم برای فاز دوم دانشکده فنی و مهندسی هزینه شده است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: دانشگاه محقق اردبیلی در آخرین رتبه‌بندی جهانی تایمز ۲۰۲۲ با ۲۰۰ پله صعود رتبه ۶۰۰-۵۰۱ در بین هزار و ۶۶۲ دانشگاه از سراسر دنیا و رتبه ۵ در بین ۵۸ دانشگاه ایرانی را به دست آورد.

حجت‌الاسلام‌ عبدالله حسنی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی هم گفت: شهید را به خاطر دیدن خدا شهید گفته اند.

وی با بیان اینکه شهدا زنده اند و این حرف قرآن است، اضافه کرد: سعادتمندان کسانی هستند که از دوستداران امام حسین (ع) باشند و شهدا مسیر سید الشهدا را رفته اند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: شهدا جان و عمر و وجود خود را وقف احیای دین و قرآن و ولایت کردند.

عباس فنی اصل معاون فرهنگی و اجتماعی و فرمانده پایگاه مقاومت دانشگاه محقق اردبیلی گفت: خرداد ۱۳۹۴ مسابقه طرح یادمان شهدای گمنام دانشگاه برگزار و ۲۶ اثر به دبیرخانه مسابقه رسید که در نهایت ۵ اثر به عنوان آثار برتر برگزیده شد و در مرحله بعدی داوری، با درنظر گرفتن شرایط اقلیمی منطقه و نمادهای استانی، اثر حاضر انتخاب شد.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی طرح یادمان شهدای گمنام دانشگاه در فروردین سال ۱۳۹۹ آغاز شد و امروز شاهد تکمیل و افتتاحیه این پروژه معنوی در دانشگاه هستیم.

گفتنی است در این مراسم از کتاب شهدای دانشگاه محقق اردبیلی با تالیف حسین مظفری رونمایی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1112588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =