مجاهد: برخی کشورها به‌زودی طالبان را به‌رسمیت می شناسند

سخنگو و معاون سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ دولت موقت طالبان، با بیان اینکه تعدادی از کشورها به زودی طالبان را به‌رسمیت خواهند شناخت گفت طالبان در این باره نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل ارسال کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، «ذبیح الله مجاهد»، سخنگو و معاون سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ دولت موقت طالبان، روز یکشنبه گفت که مذاکرات با چندین کشور در حال انجام است و تعدادی از کشورها به زودی طالبان را به‌رسمیت خواهند شناخت.

مجاهد افزود که به رسمیت شناختن طالبان حق افغان‌هاست و مقامات این گروه با نمایندگان بسیاری از کشورها دیدار کرده‌اند.

سخنگوی طالبان گفت: ما با بسیاری از کشورها روابط داریم، مقامات بسیاری از کشورها آمده اند و همچنین در این زمینه نامه‌ای به آنتونی گوترش دبیرکل سازمان ملل ارسال کرده‌ایم.

مجاهد نام این کشورها را اعلام نکرد، اما نمایندگانی از سازمان ملل متحد، چین، روسیه، قطر، ترکیه و پاکستان و تعدادی از کشورهای دیگر برای گفت‌وگو با مقامات طالبان وارد کابل شده‌اند.

به گفته وی، طالبان با دیپلماسی فعال خود به بسیاری از کشورهای جهان علاوه بر همسایگان و کشورهای منطقه اطمینان داده که خواهان روابط خوب با همه کشورها بر اساس احترام متقابل است.

مجاهد در آخرین اظهارات خود گفت که افغانستان به کمک‌های خارجی، بازسازی و حکمرانی قوی نیاز دارد و این امر مستلزم دیپلماسی فعال با جامعه بین المللی است.

سخنگوی طالبان گفت که جامعه بین المللی نیز دریافته است که برای تعامل با افغانستان باید با طالبان روابط داشته باشد و بر این اساس راه را برای حل مشکلات و تفاهم باز کند.

نزدیک به یک ماه و نیم از روی کار آمدن طالبان در افغانستان می‌گذرد و هنوز هیچ کشوری آن را به رسمیت نشناخته است، اما آمریکا، انگلیس، روسیه، چین، اتحادیه اروپا، آلمان، پاکستان و ترکیه اعلام کرده‌اند که با افغانستان ارتباط دارند و هیچ راه دیگری جز تصرف آن و برخورد واقعی با آن وجود ندارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1112589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =