عوامل رشد بورس ابتدای هفته جاری/ روند صعودی شاخص تداوم خواهد داشت؟

شاخص کل بورس در معاملات امروز یکشنبه ۴ مهر، با رشد ۷ هزار واحدی به یک میلیون و ۴۲۹ هزار و ۱۴۲ واحد رسید.ولی دلیل این رشد پس از سپری کردن هفته ای نسبتا بد چیست؟

علی حیدری؛ کارشناس بورس و بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز درباره علل رشد بورس و وضعیت آن در هفته جاری گفت: ۶ ماه از سال گذشت و بازار سهام رشد خوبی در این مدت نداشت ولی در راستای اصلاح روند نزولی هفته گذشته و جذابیت قیمتی ای که حاصل شد امید در بازار ایجاد و رغبت خریدار را به همراه داشت.

وی افزود: رییس سازمان بورس از وضعیت فعلی بازار بورس دفاع کرد که این خود نیز سبب شد تا امیدی به بازار سهام داده شود.

حیدری اذعان داشت: در بُعد بین الملی میتوان به احتمال افزایش نرخ جهانی نفت اشاره کرد که در این مرحله برای اقتصاد ایران که در کما به سرمیبرد مُسکن خوبی است.

وی عنوان کرد: عواملی که سبب ایجاد نگاه خوش بینانه به این بازار در روزهای آینده شده بسیار بیشتر از ریسک های احتمالی است. ریسک ها در باره وضعیت بلاتکلیف مذاکرات وین و برجام و کسری بودجه دولت که به برجام گره خورده است وجود دارد.

حیدری با بیان اینکه حرکت بازار با همین روال و با صعودهای آرام و لحظه ای ادامه خواهد داشت تصریح کرد: بازار در هفته پیش رو یکنواخت خواهد بود بدین معنا که شاخص ها بین ۱میلیون ۳۸۰ هزار تا ۱میلیون و ۴۶۰ هزار واحد رشد خواهد داشت.

این کارشناس بورس و بازار سرمایه اظهار کرد: در طول هفته جاری رشدهای لحظه ای خواهیم داشت ولی این رشدها نشان از صعود نیست بلکه واکنش بازار به اخبار خواهد بود پس نه صعود و نه سقوط شاخص ها را خواهیم داشت.

پایان پیام/

کد خبر: 1112596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =