روند کاهشی مرگ و میر کرونا در تهران

شصت و چهارمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا به ریاست انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در شصت و چهارمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، طی ایراد سخنانی اظهار کرد: هنوز شرایط استان به لحاظ شیوع بیماری کرونا لغزنده و شکننده است و مصوبه ستاد این است که هیچ تجمعی چه در مرقد مطهر امام و چه در حرم عبدالعظیم حسنی نخواهیم داشت.

وی افزود: مصوبه ستاد کرونای استان این بود که هیچ‌تبلیغی در خصوص تجمع شهروندان برای مراسم جاماندگان اربعین در هیچ نقطه‌ای از مسیر صورت نگیرد و همچنین مقرر شد تا هیچ نقل و انتقالی برای حضور شهروندان از شهرهای مجاور استان به حرم عبدالعظیم (ع) نداشته باشیم و در عین حال، ایستگاه‌های تزریق کارآزمایی بالینی واکسن فخرا در مسیر راهپیمایی استقرار دارند.

استاندار تهران با بیان اینکه در هفته گذشته روند مراجعین، فوتی‌ها و بستری‌ها در استان نزولی بود، توضیح داد:  در آمار مراجعین ۱۲/۴ و در آمار فوتی‌های کرونا، ۱۸/۸ نسبت به هفته گذشته کاهش داشتیم. حدود ۵۰۶ پایگاه تزریق در استان تهران در ۶ میلیون و ششصد و بیست و یک دز تزریق در نوبت اول و بالای دومیلیون نفر دز واکسن کرونا در نوبت دوم داشتند . با توجه به تعدد مراکز تزریق واکسن و فعالیت مراکز ۱۹ گانه شبانه روزی در استان، انتظار داریم تا سهمیه واکسن استان تهران افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه تا کنون ۶۱ درصد مردم استان تهران بر علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند، ادامه داد: روزانه بین ۲۶۰ هزار واکسن در استان تزریق می‌شود و البته با ایجاد مراکز متعدد تزریق، انتظار داشتیم که روزانه ۵۰۰ هزار تزریق  داشته باشیم.

استاندار تهران گفت: به ستاد ملی پیشنهاد شده که در سفرهای بین شهری، به جای مجوز صادره از سوی فرمانداری‌ها، کارت واکسن افراد ملاک عمل قرار گیرد و در عین حال پیشنهاد دادیم برخی خدمات به افراد تنها با ارائه کارت واکسن انجام شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1112635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =