راهکار عضو کمیسیون صنایع برای حل مشکلات بازار خودرو

عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه راهکار حل مشکلات در حوزه تولید خودرو افزایش تعداد خودروسازان است، گفت: این امر با توجه به کشش بازار خودرو امکان پذیر بوده و سرمایه‌گذار هم در این زمینه فراوان است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، لطف‌الله سیاهکلی عضو کمیسوین صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با بیان اینکه ما در کشور بازار خودرو را به 2 خودروساز منحصر کرده‌ایم، اظهار کرد :خودروسازان ما به دلیل اینکه بازار در اختیارشان است لوس شده‌اند و از طرف دیگر هم چون خودشان چیزی ندارند با جیب مردم کار می‌کنند یعنی پول را از مردم می‌گیرند و با پول مردم کار می‌کنند.

وی درباره شرایط تحویل خودرو به مشتریان، گفت:زمانی هم که می‌خواهند خودرو تحویل مشتری دهند آپشن‌ها را کم کرده حتی در انتخاب رنگ خودرو هم بعضا مشتری صاحب سلیقه نیست، در دنیا تولید کننده این مدلی وجود ندارد که به این گونه با مشتری برخورد کند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: مشتری ارباب‌رجوع و ولی‌نعمت است نه تولید کننده، در دنیا تولیدکنندگان در مقابل مشتری زانون می‌زنند اما در کشور ما برعکس ، تولیدکنندگان ما آقا و مشتری‌ها رعیت هستند در نتیجه با این شرایط مشخص است که بازار بهم‌می‌ریزد

سیاهکلی تصریح کرد:راهکار حل مشکلات در حوزه تولید خودرو این است که ما تعداد خودروسازهایمان را به 10 شرکت افزایش دهیم این امر هم با توجه به کشش بازار خودرو امکان پذیر است، سرمایه گذار هم در این زمینه فراوان است و به محض اعلام این موضوع ظرف یک هفته خیلی‌ها اعلام آمادگی می‌کنند.

وی با اشاره به موضوع اثر پذیری شرکت‌های خودروسازی از تحریم‌ها، گفت: این خودروسازان که ادعا می‌کنند خودرو تولید داخل است، پس چرا تحریم آنها را ناکارآمد کرده است ما صنعت خودروسازی نداریم ما تولید خودرو و خودروسازی داریم .

عضو کمیسیون صنایع مجلس با تاکید بر اینکه صنعت خودرو با خودروسازی متفاوت است، افزود:اگر ما صنعت خودرو داشتیم تحریم در این حوزه بر روی ما اثر چندانی نداشت، چون صنعت خودروسازی نداریم تحریم اثر می‌گذارد لذا شرکت‌های خودروسازی باید توضیح دهند که در 4 دهه گذشته چه می‌کردند که تحریم باعث شده که ما در تولید دچار مشکل شویم .

انتهای‌ پیام/

کد خبر: 1112664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =