سوریه: از همگرایی بین ایران و کشورهای عربی استقبال می‌کنیم

وزیر خارجه سوریه با اشاره به استقبال این کشور از نزدیکی تهران با کشورهای عربی، گفت که سوریه هیچ ترسی از رژیم صهیونیستی و حامیان آن ندارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، «فیصل مقداد» وزیر خارجه سوریه گفت که این کشور از هر گونه همگرایی بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عربی استقبال می‌کند.

مقداد در مصاحبه با شبکه خبری المیادین گفت که سوریه، از بمباران بندرگاه بانیاس به خاطر جلوگیری از رسیدن سوخت ایران به لبنان هیچ ترسی ندارد.

وی ادامه داد: «نه از اسرائیل و نه از کشورهای حامی آن، نمی‌ترسیم... وقتی که از برادران لبنانی حمایت می‌کنیم، به خطرات آن فکر نمی‌کنیم».

وزیر خارجه سوریه با اشاره به استقبال این کشور از هر گونه نزدیکی بین ایران و کشورهای عربی، گفت: «جمهوری اسلامی از عربها حمایت کرده و در کنار ملتهای سوریه و فلسطین قرار گرفت. باید رفتار خوب طرف ایرانی را با خوبی پاسخ دهیم».

مقداد در بخش دیگری اظهارات خود به استانداردهای دوگانه کشورهای غربی با دولت و مردم سوریه پرداخت و تصریح کرد: «سوریه هیچ اعتمادی به نیت کشورهای غربی ندارد... این کشورها تروریسم را در سوریه ساختند و از آن حمایت مالی کردند. همچنان نیز تروریستها و قاتلان را به سوریه می‌فرستند».

وی ضمن انتقاد از رفتارهای خارج از عرف آمریکا، خاطر نشان کرد، واشنگتن به خاطر دوری از سازمانهای بین‌المللی، ضررهای بسیاری متحمل شده است و اگر بخواهد نقشی را ایفا کند که با منشور سازمان ملل همخوانی داشته باشد، باید به اصول آن احترام بگذارد.

وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه کشورهای غربی شدیدترین تحریمها را علیه ملت سوریه اعمال کرده‌اند، تأکید کرد، سوریه سرشار از منابع طبیعی است، ولی تحریمهای آمریکا و کشورهای اروپایی، باعث مشکلات اقتصادی سوریه شده است.

مقداد با اشاره به کمکهای غرب و آمریکا به تروریستهای حاضر در سوریه، گفت که آمریکا باید قانون سزار را لغو کند؛ زیرا جنایت علیه بشریت است و چنین قانونی، «به نفع مردم سوریه نیست، بلکه به سود اسرائیل است».

وی درباره بازگشت آوارگان سوری حاضر در لبنان هم تأکید کرد، انچه مانع بازگشت این افراد است، فشارهای اقتصادی آمریکاست و اینکه غرب، مشوّق بازگشت آوارگان نیست.

وزیر خارجه سوریه در پایان گفت که از خروج آمریکا از کل منطقه اطمینان دارد، ولی از این کشور خواست که آبرومندانه از منطقه خارج شود، نه مانند خروج از افغانستان.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1112666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =