هواشناسی ایران | وزش باد و بارش پراکنده در برخی مناطق کشور / کاهش دما در نوار شمالی

کارشناس هواشناسی گفت: در استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی رگبار باران، وزش باد شدید و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی با بیان اینکه امشب در استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود گفت: همچنین در گیلان بارش پراکنده و در شمال شرق و شرق کشور و استان‌های سمنان، تهران، البرز، قم ، خوزستان و بوشهر وزش باد شدید گاهی گرد و خاک رخ خواهد داد.

او اظهار کرد: خلیج‌فارس و دریای خزر  امشب مواج خواهد بود.

ضیائیان با بیان اینکه روز دوشنبه در ارتفاعات استان‌های ساحلی خزر و خراسان شمالی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود گفت: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در شمال آذربایجان شرقی و اردبیل، رگبار، رعدوبرق و در گیلان و مازندران بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی با بیان اینکه در سه روز آینده در ساعات بعدازظهر در جنوب سیستان‌وبلوچستان و ارتفاعات هرمزگان رگبار رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود افزود: در روزهای پنجشنبه و جمعه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل رگبار رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و کاهش دما رخ خواهد داد.

او درباره آب‌وهوای استان تهران هم گفت: فردا آسمان تهران صاف گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. بیشترین دمای تهران  به ۲۸ درجه و کمترین آن  به ۲۰ درجه می رسد.

ضیائیان یادآور شد: وزش باد شدید از بعدازظهر امروز آغاز شده و به‌طور تقریبی جنوب استان تهران و سمنان را در بر می‌گیرد.

او افزود: برای شهر سمنان هم هشدارهایی برای کاهش کیفیت هوا  از روز گذشته صادر کرده بودیم که این وضعیت هوایی برای سالمندان و کودکان ناسالم است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1112669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =