انگلیس: کره‌ شمالی تحریم‌ها را دور می‌زند

وزیر دفاع انگلیس مدعی شد کشتی‎‌هایی را رصد کرده که در راه کره شمالی هستند و به احتمال زیاد حامل سوخت می‌باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از رویترز، انگلیس امروز (یکشنبه) اعلام کرد کشتی‌هایی را در دریای شرقی چین رصد کرده است که به احتمال زیاد حامل سوخت و در راه کره شمالی هستند.

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس در این خصوص گفت: با استقرار کشتی اچ ام اس ریچموند در دریای شرقی چین توانستیم کشتی‌هایی از چندین ملیت را شناسایی کنیم که طبق شواهد در راه کره شمالی هستند تا به این کشور سوخت برسانند، اما این امر نقض تحریم‌های سازمان ملل است.

در بیانیه‌ وزارت دفاع انگلیس هویت کشتی‌ها مشخص نشده است، اما گفته شده این کشتی‌ها از ملیت‌های مختلف هستند.

کره شمالی در حال حاضر تحت شدیدترین تحریم‌های اقتصادی سازمان ملل قرار گرفته است و این سازمان به بهانه سلاح هسته‌ای کره شمالی و موشک‌های بالستیک از ارسال هرگونه سوخت به این کشور جلوگیری می‌کند.

مذاکرات میان آمریکا و کره شمالی به دلیل استانداردهای دوگانه واشنگتن بدون نتیجه پایان یافته است اما پیونگ یانگ چندی پیش اعلام کرد در صورتی که سئول (کره جنوبی) نگرشی عادلانه و احترامی متقابل نشان دهد مقامات کره شمالی حاضر خواهند بود به میز مذاکرات بازگردند.

 پیش از این هم سفیر کره‌ شمالی در سازمان ملل از رویکرد شورای حقوق بشر این سازمان انتقاد و اعلام کرده بود حقوق بشر در این سازمان سیاسی شده است و برخی از ناظران حقایقی نادرست از کره شمالی را به سازمان ملل گزارش می‌دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1112685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =