نگاهی به لیگ ایتالیا مدل ۲۲-۲۰۲۱

بر خلاف فصول گذشته، لیگ ایتالیا فصلی پویا با تیم های خوب و بازی های جذاب را پیش رو دارد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز؛ لیگ ایتالیا در فصل جاری یکی از جذاب ترین فصل های خود را پشت سر خواهد گذاشت. در ادامه به بررسی چند نکته از این لیگ جذاب خواهیم پرداخت.

خاطره بازی با سری آ 

کدام دسته از فوتبال دوستان را می شناسید که میلان پرستاره، یوونتوس جذاب، اینتر دوست داشتنی و حتی آس رم، لاتزیو، ناپولی و فیورنتینا را به یاد نیاورد! سری آ جایی بود برای دیدن فستیوالی از بازیکنان بزرگ، بازی های چشم نوازو دربی های پر هیاهو.  از میلان مدل آنجلوتی با مالدینی، نستا، کاکا، سیدورف، پیرلو و شوچنکو و کلی ستاره دیگر به یاد بیاورید تا یوونتوس با سوپر هیرویی مانند الکس دلپیرو و جان لوییجی افسانه ای. در این میان  آبی و مشکی پوشان جزپه مه آتزا را از یاد نبرید جایی که آدریانوی برزیلی در کنار زلاتان ابراهیمویچ از بیننده ها دلبری می کردند. در میان تمام تیم های دوست داشتنی سری آ، به هیچ وجه نمی توان ازآس رم سال ۲۰۰۱ -۲۰۰۰ چشم پوشی کرد. گرگ ها با هدایت کاپلو و بازیکنانی مانند، کافو، کریستین پانوچی، دنیله تومازی، ناکاتا و ستاره های دوست داشتنی در خط حمله مثل فرانچسکو توتی، وینچنزو مونتلا، گابریل باتیستوتا و مارکو دل وکیو، تیم فوق العاده ترسناکی را روانه مسابقات کرده بودند که در نهایت با فتح سری آ همراه شد.

لیگ ایتالیا در مسیر جذابیت

بیانکونری که در سال های اخیر با افول میلان و اینتر در سری آ یکه تازی می کرد، فصل پیش با سپردن هدایت تیم خود به آندرآ  پیرلو، با وجود سوپر استاری مانند سی آر سون در ترکیبشان، نتوانستند نوار قهرمانی های خود را حفظ کنند. سرانجام پس از ۹ فصل پیاپی این افعی ها بودند که با کونته توانستند به سلطه آبی و مشکی پوشان شهر تورین پایان ببخشند و خود را به عنوان قهرمان جدید سری آ معرفی کنند. بی شک با روندی که امسال لیگ ایتالیا در پیش گرفته مانند فصل گذشته، لیگ جذابی را شاهد خواهیم بود و دیگر قهرمان از پیش تعیین شده نخواهد بود.

نگاهی به مدعیان قهرمانی سری آ

مدافع عنوان قهرمانی با وجود از دست دادن آنتویو کنته مربی موفق و ستاره گران قیمت خود، روملو لوکاکوی بلژیکی همچنان جزو مدعیان اصلی قهرمانی این فصل به شمار می رود. آث میلان با پیولی پس از چندین فصل افول به ثبات رسیده و این فصل رسونری  را می توان جزو مدعیان به شمار آورد. اما شاید سورپرایز بزرگ لیگ ایتالیا در این فصل فیروزه ای پوشان شهر ناپل باشند. اسپالتی ۶۲ ساله پس از گذشت شش هفته با آمار صد درصد برد، ۱۶ گل زده و تنها ۲گل خورده خط و نشان جدی برای رقیبان خود کشیده تا شاید یاد و خاطره مارادونای افسانه ای که آخرین بار در سال ۱۹۹۰ با ناپولی قهرمان لیگ ایتالیا شد را زنده کند و جام را بار دیگر به شهر ناپل بیاورد. اما هر وقت سخن از لیگ ایتالیاست نام یوونتوس می درخشد. بانوی پیر با بازگشت دوباره ماسیملیانو آلگلری به این تیم و جدایی کریس رونالدو، شروع بسیار نا امید کننده ای داشته است. اما قطعا در ادامه فصل نام خود را به عنوان یک مدعی معرفی خواهد کرد. شاید جذاب ترین نقل انتقال این فصل سری آ را می توان،  حضور آقای خاص روی نیمکت گرگ ها دانست. رمی ها قصد دارند با نشاندن این مربی روی نیمکت خود هیجان را به المپیکو برگردانند و شاید با حفظ وی در فصول بعد، نام خود را به عنوان یک مدعی عنوان قهرمانی مطرح کنند. در این میان می توان به لاتزیو و آتالانتای هجومی گاسپرینی هم اشاره کرد، اما به نظر قهرمان این فصل از بین تیم های میلان، اینتر، یووه و ناپولی خواهد بود.

سخن آخر

بر خلاف فصول گذشته، لیگ ایتالیا فصلی پویا با تیم های خوب و بازی های جذاب را پیش رو دارد. لیگی که دیگر در انحصار یک تیم خاص نیست. هر باشگاهی که نیت قهرمانی در سر دارد باید راه فوق العاده سختی را بپماید. 

ایتالیایی ها اگر این روند را ادامه دهند و سرمایه گذاری بیشتری در زمینه باشگاهی داشته باشند، با جذب ستاره های بزرگ می توانند در سال های آینده نیم نگاهی نیز به فتح لیگ قهرمانان اروپا داشته باشند.

رهام شهبازی

کد خبر: 1112691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =