مسافر کربلا در اربعین حسینی به روی صحنه می رود

مسافر کربلا عنوان نمایشی است به نویسندگی و کارگردانی مهتاب عسکری که امروز دوشنبه ۵ مهر ماه مصادف با اربعین حسینی در مجموعه فرهنگی آسمان فرهنگستان هنر ساعت ۱۶ تا ۱۹ به روی صحنه می رود

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز، مسافر کربلا عنوان نمایشی است به نویسندگی و کارگردانی مهتاب عسکری که امروز دوشنبه ۵ مهر ماه مصادف با اربعین حسینی در مجموعه فرهنگی آسمان فرهنگستان هنر  ساعت ۱۶ تا ۱۹ به روی صحنه می رود. در یادداشت کارگردان آمده است:

هر چه زمان می‌گذرد نام و نشان های حادثه عاشورا تجلی تازه ای پیدا می‌کنند. گویی زمان صیقل می‌دهد این صحنه زیبا و  بزرگترین نمایش تاریخ را. امروز اربعین امروز معنای دیگری می‌دهد. اربعین یعنی حضور. قیام پابرهنگان و ستم دیدگان. همچون قیامت. قیام و حرکت به سمت بیابان. بیابانی که فقط بیابان نیست. محراب است برای جنگ و رزم با شیطان. میعادگاه وصل و عروج است به آسمان. نشان مقاومت وایستادگی و حیات دوباره. حیات جاویدان  برای آنها که تشنه مانایی اند. نمایش فوج فوج آدمها برای پاسخ به ندایی که تاریخ را، انسان را و  وجدانهای بیدار را تکان داد و به سرچشمه حیات کشاند. برای سوار شدن به سفینه ای که مقصدش آسمان است. و در این نمایش عظیم خوشا به حال آنها که رفتند و خوشا به حال آنها که درنگ نکردند و خوشا به حال آنها که صحنه بیابان را با حضورشان رنگارنگ کردند.

عواملی که این نمایش را همراهی می کنند عبارتند از:

تهیه کننده: زینب عبدالرضا، نویسنده و کارگردان: مهتاب عسکری، دستیار کارگردان: محمد حسین عبداللهی، بازیگران: فاطمه زهرا رحیمی، نادیا فرانیا،کیمیا حضوری، مطهره مظلومین، لیلا ملک نیا، دینا باقیان، ستایش خسرو بیگی، ریحانه آراسته، فاطمه آراسته، نازنین سادات دهقانی، زهرا سادات دهقانی، زلفی سادات، زهرا جهان بین، ریحانه باقری، حسنا باقری ،مهلا خدابخش، زینب موسی شعار، فاطمه زهرا گلچین، عکاس:فاطمه موسی شعار، طراح صحنه و لباس: زینب عبدالرضا و منشی صحنه : افسانه قربانی، دینا باقیان، لیلا ملک نیا،زهرا جهانبین.

علاقه مندان می توانند برای تهیه بلیط رایگان با شماره ۰۹۰۲۱۶۷۰۱۰۴ تماس حاصل نمایند مجموعه فرهنگی آسمان فرهنگستان هنر در زعفرانیه انتهای خیابان شهید فلاحی پلاک ۴۷ واقع می باشد.

مسافر کربلا

انتهای پیام/

کد خبر: 1112708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =