ترویج فرهنگ دفاع مقدس در تمامی جنبه‌های علمی و دانشجویی ضروری است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در دیدار با گروهی از بسیج دانشجویی ضمن مرور مهمترین ویژگی های رزمندگان در عرصه دفاع از میهن، بر ضرورت استقرار فرهنگ دفاع مقدس تاکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، علیرضا زالی در دیدار با اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، بهترین ابزار جریان سازی فرهنگ دفاع مقدس در حوزه اجرایی، علمی، پژوهشی و دانشجویی را بسیج دانشجویی دانست که نقش بسیار پررنگی در این زمینه دارد.

وی در خصوص مهمترین خصایل دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: افرادی که با حداقل امکانات در میدان نبرد حاضر می شدند، یاور و تابع امام خمینی (ره) بودند. این امام باوری و تبعیت از منویات او، در هر بضاعت دینی دیده می شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: خود باوری و عزت نفس رزمندگان، یک پیشران موثر برای مقابله بود. اتکا به نیروهای درون زا منجر به ظفرمندی در عرصه جنگ بود، چراکه نگاه به بیرون مرزها پشتوانه سست و شکننده را رقم می زند.

وی با اشاره به اینکه ایثارگران، تاکتیک پذیر، انعطاف پذیر و هوشمندانه با نگاهی مدبرانه در میدان حضور داشتند، گفت: اگر این نگاه تاکتیکی و شجاعت بی نظیر رزمندگان وجود نداشت، دشمن به سرعت بر میهن چیره می شد.

زالی تصریح کرد: دفاع مقدس آکنده از برنامه های نوآورانه در تمام زمینه های بهداشت و درمان، زیرساختی، عملیاتی و جهادی بود و رزمندگان با از خودگذشتگی و غیرت دینی و میهنی مبارزه می کردند. محرومیت زدایی و عدالت اجتماعی در سایه فرهنگ دفاع مقدس معنا پیدا کرد.

وی با بیان اینکه نیروهای بهداشت و درمان نیز در خط مقدم مقابله با دشمن در حال خدمت رسانی بودند، افزود: نحوه راه اندازی و اداره بیمارستان های صحرایی، انجام جراحی در شرایط خاص جنگ و رسیدگی به مجروحان، از جمله تجارب زرینی از آن دوران است که شاید آنطور که شایسته بود به آن پرداخته نشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بسیج دانشجویی را پیشتاز و پیش قراول رسیدن به جهاد علمی و خودکفایی دانست و گفت: امروزه جبهه نبرد تغییر کرده است، اما ماهیت نبرد همچون گذشته است. در هم نوردیدن سنگرهای علمی، خودباوری دانشی، رسیدن به قلل رفیع و مرجعیت علمی در کشور و منطقه نباید متوقف شود.

زالی گفت: حرکت جهادی در امر واکسیناسیونی، به ویژه در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی، به نوعی بازآفرینی فرهنگ دفاع مقدس محسوب می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1112736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =