آماده‌باش هلال احمر برای بازگشت زائران اربعین / مسافران پیش از ورود به ایران تست کرونا می‌دهند

دبیرکل جمعیت هلال احمر از آماده باش کامل امدادگران برای بازگشت زائران اربعین به کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد حسن قوسیان مقدم  درباره تدابیر جمعیت هلال احمر برای بازگشت زائران اربعین به کشور گفت:‌ برابر پیش‌بینی‌های انجام شده بازگشت زائران اربعین به کشور از عصر امروز آغاز خواهد شد و برخی از زائرانی که به شکل هوایی به کشور عراق رفته بودند به شکل زمینی وارد کشور خواهند شد.  

وی ادامه داد:‌در همین راستا نیز ۵۲ پست ثابت و موقت امدادی در استان‌های ایلام و خوزستان برای خدمت رسانی به زائران ایرانی در برگشت از عراق پیش‌بینی شده است. همچنین ۴۱۰ امدادگر هلال‌احمر در قالب ۸۲ تیم عملیاتی آماده امداد به هر حادثه احتمالی هستند.

به گفته دبیرکل جمعیت هلال احمر،  ۳۳ دستگاه آمبولانس سازمان امدادونجات، چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس، سه دستگاه خودروی ارتباطات رادیویی و سه فروند بالگرد هلال‌احمر تجهیزاتی است که تا ظهر سه شنبه، پنجم مهرماه در اختیار تیم‌های عملیاتی مذکور قرار گرفته است.

قوسیان درباره اخذ تست کرونا از زائران بازگشته به کشور نیز گفت:‌ با توجه به قیمت بالای تست کرونا در کشور عراق، ما در تلاشیم که تا فردا بتوانیم امکان انجام تست‌های فوری برای زائران ایرانی را در مراکز پزشکی هلال احمر در کشور عراق فراهم کنیم و اگر زائران با این تست‌ها به کشور برگردند قابل قبول است.

وی ادامه داد: همچنین در مرزها نیز تمهیدات لازم برای اخذ تست کرونا از مسافران ورودی به کشور اتخاذ شد و از وزارت بهداشت نیز پیگیر هستیم که کیت‌های آزمایشگاهی را در اختیارمان قرار دهد.

قوسیان درباره خدمات جمعیت هلال احمر به زائران در مسیر رفت به عتبات نیز گفت:‌با توجه به اینکه سفر زمینی به عراق انجام نشده است، ما نیز تمهیداتی در این خصوص نداریم و تابع ستاد مرکزی اربعین هستیم. اما در مورد بازگشت تمهیدات لازم را در پایانه‌های زمینی و هوایی اتخاذ کرده‌ایم.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1112751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =