وابستگی شدید دولت روحانی به غرب عامل کُندی واردات واکسن کرونا بود

جعفر قنادباشی گفت: متاسفانه عناصری در دولت دوازدهم وجود داشتند که هیچ باوری به توانایی‌های داخلی نداشته و در عرصه سیاسی به غرب اعتماد داشتند و گمان می‌کردند که باید صرفا واکسن مورد نیاز خود را از غرب وارد کنند.

جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز در خصوص عملکرد دولت روحانی در زمینه واردات واکسن کرونا اظهار کرد: دولت دوازدهم در عرصه‌های مختلف بسیار کُند عمل کرده، تحرکات و فعالیت‌های لازم را نداشت.

وی با بیان این مسئله گفت: اما دولت سیزدهم چنین نیست، ما در این دولت تلاش‌ها و پیگیری‌هایی را شاهد هستیم که در دولت قبل نمی‌توانستیم مشاهده کنیم.

قنادباشی ادامه داد: در دولت قبل دو اشکال عمده وجود داشت یکی اینکه شعارهای غربی‌ها را باور می‌کرد و وابستگی شدیدی به غرب داشت و همه چیز را وابسته به FATF کرده بود و دیگر اینکه گمان می‌کرد آنها در حال قدرت گرفتن هستند و ضعف‌شان را مشاهده نمی‌کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: یک عامل دیگر در عملکرد ضعیف دولت دوازدهم نیز بر می‌گردد با باورها، متاسفانه عناصری در دولت قبل وجود داشتند که هیچ باوری به توانایی‌های داخلی نداشته و در عرصه سیاسی به غرب اعتماد داشتند و گمان می‌کردند که باید صرفا واکسن مورد نیاز خود را از غرب وارد کنند.

وی اذعان کرد: اما از آنجایی که دولت سیزدهم چنین تصوراتی ندارد، طبیعتا به دولت‌های غربی با یک دید واقع‌بینانه نگاه می‌کند و نتیجه آن هم عملکرد خوب در زمینه واردات واکسن کروناست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1112782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =