محدودیت ورود اتباع سه کشور عربی آفریقایی به فرانسه

سخنگوی دولت فرانسه از تصمیم این کشور برای محدود کردن ورود اتباع سه کشور آفریقایی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، «گابریل اتال» سخنگوی دولت فرانسه گفت که کشورش تصمیم دارد تعداد روادیدها برای شهروندان الجزائر و مغرب را به نصف و برای اتباع تونسی را به ۳۰ درصد کاهش دهد.

وی گفت که علت این تصمیم پاریس، مخالفت دولت‌های این کشورها برای بازگرداندن مهاجران غیرقانونی این کشورها از فرانسه به کشورشان است.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اتال تصریح کرد که دستگاه قضایی فرانسه در فاصله بین ژانویه تا جولای حکم بازگرداندن ۷۷۳۱ تبعه الجزائر به کشورشان را صادر کرد که از این تعداد تنها ۲۲ نفر از آن‌ها به کشورشان بازگشتند و این امر نشان می‌دهد الجزائر از صدور مجوزهای کنسولی برای بازگشت این شهروندان به کشورشان خودداری می کند و همین امر باعث شد که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه به بررسی این وضعیت و کاهش تعداد روادیدهای صادره روی آورد.

سخنگوی دولت فرانسه همچنین گفت که ماکرون پس از بررسی برخی قوانین، برنامه‌های درسی و ارائه برنامه‌های توسعه‌ای، تصمیم گرفت که تعداد روادیدهای صادره برای الجزائر و مغرب به نصف و برای اتباع تونسی به ۳۰ درصد کاهش یابد و این تصمیم از چند ماه پیش به صورت محرمانه اتخاذ شده است.

به گفته وی در شش ماهه اول سال ۲۰۲۰ از میان ۹۶ هزار تقاضای روادید برای ۶۳ هزار مورد روادید صادر شد که این رقم در شش ماه اول سال ۲۰۲۱ افزایش یافت و برای بیش از دو سوم درخواست‌ها روادید صادر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1112849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =