دانشگاه آزاد تهران شرق واحد پیشرو در صنعت بتن

 دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌شرق به واسطه حضور مستمر در ادوار قبلی مسابقات و کسب عناوین برتر به عنوان یکی از واحدهای پیشرو در صنعت بتن کشور مطرح شده است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، احد فربود دبیر علمی نوزدهمین دوره مسابقات ملی بتن با تاکید بر تاثیرگذاری واحد تهران شرق در صنعت بتن گفت: حضور اعضای هیات علمی توانمند و مجرب در زمینه بتن، باعث نگاه ویژه‌ به این واحد دانشگاهی شده است و امسال میزبانی مسابقات ملی بتن را بر عهده‌دار شود.

وی درباره برگزاری مسابقات ملی بتن گفت: امیدواریم با برگزاری عالی این مسابقات و حمایت‌های مراجع ذی‌ربط دانشگاهی علاوه بر دائمی‌شدن برگزاری این مسابقات در واحد تهران شرق‌، بستری برای تاسیس مرکز تحقیقات تخصصی بتن کشور در این واحد فراهم شود.

دبیر علمی نوزدهمین دوره مسابقات ملی بتن درباره هدف از برگزاری این مسابقات گفت: هدف اصلی از برگزاری این مسابقات ایجاد انگیزه بین دانشجویان، شناسایی دانشجویان علاقه‌مند به بتن‌، هدایت آنها به مقاطع بالاتر و در نهایت ورود این استعدادها به بازار کار است که هم می‌توانند در آینده در محیط‌های دانشگاهی فعال باشند و هم در محیط‌های اجرایی تا بدین طریق ارتباط صنعت با دانشگاه بیشتر در تمامی بخشها تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: به منظور آشنایی بیشتر دانشجویان با مباحث تکمیلی بتن علاوه بر درسهای مربوطه در مقاطع تحصیلی و همچنین آشنایی با آیین نامه‌های مسابقات‌، کارگاه‌هایی در این راستا برنامه‌ریزی و  برگزار شد تا توانمندی دانشجویان در این زمینه افزایش یابد.

احد فربود درباره نحوه برگزاری مسابقات افزود: مسابقات در چهار بخش بتن پر مقاومت دانشجویی، بتن سبک دانشجویی، سازه محافظ تخم مرغ و تیر سبک خمشی برگزار می شود. تیمهای هر بخش بر اساس آیین نامه مسابقات نمونه های لازم را ساخته و یک روز قبل از مسابقه به فضای قرنطینه تعبیه شده در ساختمان آزمایشگاههای واحد تهران شرق منتقل می شوند. در روز مسابقه تیم داوری هر بخش ابتدا نمونه‌ها را از حیث سلامت ظاهری و سپس ابعاد بر اساس آیین نامه‌ها کنترل می‌کنند و در صورت دارا بودن استانداردهای لازم، وارد بخش اصلی مسابقه شده و پس از انجام تست در دستگاه مربوط، نتایج آن استخراج،ثبت و در نهایت‌، بالاترین رکوردها به عنوان برنده شناخته می‌شوند .

وی در آخر از بزرگان علمی بتن کشور همچون زاهدی، تدین و فامیلی تجلیل کرد و خاطره بزرگانی نظیر مهدی قالیباقیان، علی اکبر رمضانیانپور، علی اکبر مقصودی را گرامی داشت؛ همچنین همکاری و حمایت انجمن بتن ایران، حوزه معاونت پژوهشی، رییس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، ریاست و هیات رییسه واحد تهران شرق، اعضای هیات علمی گروه مهندسی عمران و سایر همکاران این مجموعه دانشگاهی قدردانی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1112966

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =