مراسم رونمایی از مجموعه کتب نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس برگزار شد

مراسم رونمایی از مجموعه کتب «نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس» با حضور معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد خمین برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، مراسم رونمایی از مجموعه کتب «نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس» با حضور فرزاد جهان‌بین در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین برگزار شد.

جهان‌بین در این مراسم با تاکید بر اهمیت «جهاد» و «جهاد کبیر» گفت: چهار نوع جهاد وجود دارد که شامل جهاد اصغر (مبارزه در میدان نظامی)، جهاد اکبر (مبارزه با هوای نفس)، جهاد افضل (جهاد سیاسی) و جهاد کبیر (جهاد در راه برهم زدن زمین بازی طراحی‌شده توسط دشمن) است که در این میان جهاد کبیر از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه نقشه دشمن گسست ارتباط در فضای فیزیکی و تقویت ارتباط در فضای مجازی و تبدیل افراد به عنوان شهروند جهان شبکه ای است، گفت: راه  برهم زدن طراحی دشمنان، تقویت هویت ملی و دینی با محوریت نمادهایی است که می‌توانند همچون مغناطیسی، همه را کنار هم جمع کنند.

جهان‌بین افزود: شخصیتی مانند امام خمینی(ره) از جمله این نمادها است. هر چقدر بتوانیم امام راحل را به درستی معرفی کنیم، جاذبه شخصیت ایشان مانند مغناطیسی همه را با تمام تفاوتها در کنار هم جای خواهد داد و این حفظ هویت و ارتقای آن مانع هضم در شبکه جهانی می شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دانشگاه مفتخر است که هزار و ۲۰۰ استاد، واحد درسی وصایا و اندیشه‌های امام خمینی(ره) را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی تدریس می‌کنند.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین قبل از مطالبه مقام معظم رهبری در هفته دفاع مقدس در سال ۱۳۹۹ در خصوص تبیین نقش امام راحل در دفاع مقدس، اقدامات ارزنده ای درباره نقش ایشان در دفاع مقدس انجام داد و ماحصل آن رونمایی می شود.

در این جلسه، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اراک، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان، فرمانده سپاه استان، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان شهری و نیز اساتید واحد حضور داشتند.

همچنین جهان‌بین در بازدیدی سه ساعته از بخش های مختلف سرای نوآوری و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک بازدید کرد و از نزدیک در جریان دستاوردهای این واحد قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1113001

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =