کشف کارآفرینی مهم‌ترین وظیفه ماست

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد گفت: کارآفرینی باید در دانشگاه ترویج داشته باشد و کشف آن مهمترین وظیفه ماست.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، محمدرضا پاکدل با حضور در دفتر رییس دانشگاه آزاد یزد، در جهت افزایش مشارکت و بهبود فضای علمی و مهارتی دانشجویان و ارتباط با بازار کار در این حوزه تبادل نظر کرد. 

وی در این دیدار گفت: کارآفرینی باید در دانشگاه ترویج داشته باشد و کشف آن مهمترین وظیفه ماست و باید فارغ التحصیلان دانشگاههای ما هر یک دارای مهارت لازم باشند. رشته آی سی تی خود اشتغال ایجاد می کند که نیاز صنعت و معدن و بازار کسب و کار است. استان یزد در اکوسیستم ظرفیت خوبی دارد و بر اساس رشد به جمعیت، شاخص آن جهانی است.

پاکدل خاطرنشان کرد: زیرساخت دانشگاه‌های ما دانشجو است؛ ولی دیده نمی شود چرا که حوزه مهارت و کارآفرینی خیلی مورد نیاز آی سی تی است و باید بیشتر بحث شود. در حوزه فضای  خیلی جای کار دارد. به‌ویژه در بهره‌وری داده‌ها و عصر ما خدمات فناوری و ارتباطات و توسعه است و این رویکرد علمی ماست.

در این نشست دهقانی اشکذری با قدردانی از حضور وی در دانشگاه آزاد یزد که نویدبخش تحول در ایجاد یک مرکز تحقیقات دیجیتال در دانشگاه آزاد یزد است، به تبدیل آموزشکده سما واحد یزد بر اساس رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی به دانشکده مهارت وکارآفرینی اشاره کرد.

وی عنوان کرد: علمی که منجر به رفع مشکل مردم و جامعه نشود علم نافع نیست، پس با پیوند به شرکت‌ها از طریق بدنه دانشگاه آزاد می‌توان خروجی زیاد را در این راستا شاهد باشیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی یزد بر ایجاد زمینه های کاری مشترک با برگزاری بازارچه کارآفرینی و در حوزه استارتاپ و گفتمان جهت قوی تر شدن زیرساختها  با ایجاد همایش ها در فضای اشتغال و مهارت در قالب یک مرکز تحقیقات دیجیتال تاکید کرد.

وی گفت: در حوزه اینترنت و طراحی شبکه و نرم افزار، واحد یزد ظرفیت‌های فراوانی دارد که می توان استفاده از ظرفیتها و زیرساختهای لازم دانشگاه را به سمت صنایع پاک در این حوزه سوق داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1113026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =