صبر ایران در قبال گستاخی‌های مسئولان جمهوری آذربایجان بی‌پایان نیست

دفاتر شمال غرب اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در بیانیه‌ای عنوان کردمسلح جمهوری اسلامی ایران در قبال گستاخی ها و یاوه گویی های مسئولین جمهوری آذربایجان بی پایان نخواهد بود

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، دفاتر شمال غرب اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان نسبت به اظهارات بی اساس جمهوری آذربایجان بیانیه‌ای صادر کردند.

در این بیانیه آمده است: پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و به تبع آن انقضای قرارداد ترکمانچای در حالیکه جمهوری تازه تاسیس آذربایجان در ضعف مطلق قرار داشت؛ اما جمهوری اسلامی ایران به جهت احترام به خواست مردم آذربایجان مبنی بر تاسیس دولت مستقل از حقوق و توانایی خود در بازپس گیری سرزمین های تاریخی خویش از تشکیل دولت جدید آذربایجان حمایت و آن را به رسمیت شناخت.

در این بیانیه تصریح شده است: متأسفانه پس از اظهارات مخرب برخی مقامات جمهوری آذربایجان علیه جمهوری اسلامی ایران، شاهد اظهار نظر غیر مسوولانه و مخرب آقای الهام علی اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در رابطه با اقدام حاکمیتی برگزاری رزمایش نظامی ایران هستیم.

در این بیانیه عنوان شده است: اولاً باید این نکته را متذکر شویم که جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان اظهار نظر هیچ دولتی اعم از ضعیف و قدرتمند را در خصوص مسائل و سیاست های داخلی و خارجی خود را نخواهد پذیرفت. ما بعنوان دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان شمال‌غرب کشور این اقدام سخیف را قویاً محکوم میکنیم و انزجار خود را از افراد و گروه هایی که بدنبال ایجاد تشنج در روابط ریشه دار ایران و جمهوری آذربایجان هستند اعلام می داریم.

در ادامه این بیانیه ذکر شده است: ثانیاً، از دولت جمهوری آذربایجان می خواهیم با مشخص کردن مواضع خود در قبال جمهوری اسلامی ایران که در بزنگاه های حساس تاریخی تکیه گاه مهمی برای این کشور بوده است، زمینه های تخریب روابط دو کشور را از میان بردارد و با عذرخواهی رسمی از ملت و دولت ایران خطای فاحش خود را جبران کند.

در این بیانیه تصریح شده است: ثالثاً، هشدار می‌دهیم صبر ملت، دولت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در قبال گستاخی ها و یاوه گویی های مسئولین جمهوری آذربایجان بی پایان نخواهد بود و در صورت تکرار این دست اظهار نظرها با واکنش قاطع جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.

در این بیانیه ذکر شده است: رابعاً، ما به عنوان تشکل دانشجویی جامعه اسلامی دانشجویان علت این اظهارات تخاصم جویانه را دخالت ها  و نفوذ گروه‌های صهیونیستی در بدنه دولت جمهوری آذربایجان دانسته و آن را شدیدا محکوم می‌کنیم و صادقانه از دولتمردان جمهوری آذربایجان میخواهیم این کشور و ملت را که جزو سرزمین های اسلامی است از واقعیت‌های تاریخی و فرهنگی خود دور نکند.

در انتهای این بیانیه خاطرنشان شده است: در پایان اعلام می داریم ملت جمهوری آذربایجان که ریشه در تاریخ و فرهنگ ایران دارند را  برادران و خواهران خود می دانیم و تمامی انتقادات ما متوجه دولت جمهوری آذربایجان است و امیدواریم این دولت با تصحیح رویه‌های خود موجبات تحکیم روابط دو کشور- که با سیاست های غلط جمهوری آذربایجان در معرض آسیب است - را فراهم آورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1113038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ایلار IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      0 0
      لطفا قبل از جواب دادن به اذربایجان فکری به حال کمبود مرغ بکنیین بعدش جواب بدین