آمریکا: خروج از افغانستان برای عدم تلفات بیشتر بود

وزیر دفاع آمریکا در مجلس سنای این کشور با اعتراف به شکست این کشور در افغانستان گفت که اگر از این کشور خارج نمی‌شدیم باید تلفات بیشتری می‌دادیم.

به گزارش گروه بینالملل خبرگزاری ایسکانیوز، ژنرال «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا در نشست استماعیه سنای این کشور درباره دلایل خروج از افغانستان گفت که اگر نیروهای ما افغانستان را ترک نمی‌کردند به دلیل حملات طالبان تلفات بیشتری متحمل می‌شدند.

وی که برای پاسخگویی درباره مسائل افغانستان به سنای این کشور فراخوانده شده است، به نمایندگان این کشور گفت که طی 20 سال جنگ در افغانستان، 2 هزار و 461 نظامی آمریکایی کشته و بیش از 20 هزار نظامی دیگر نیز زخمی شدند؛ بنابراین سرعت در خروج از افغانستان به نجات جان نظامیان ما کمک کرد.

ژنرال آستین همچنین با اذعان به شکست در افغانستان، اظهار داشت که آمریکا در تشویق نظامیان افغان برای جنگ با طالبان با وجود ارائه تجهیزات لازم و کافی شکست خورد.

وزیر دفاع آمریکا درباره خروج از بزرگترین پایگاه نظامی این کشور در «بگرام» نیز گفت: حفظ پایگاه بگرام در افغانستان موجب می‌شد که جان پنج هزار سرباز آمریکایی در خطر باشد و ما را در حالت جنگی نگه می‌داشت. حتی تمدید مأموریت به پس از آگوست نیز جان نیروهای ما را با خطر بزرگی مواجه می‌کرد.

این حضور در حالی انجام شد که برخی منابع به رسانه‌ها گفته بودند که قرار است سران نظامی دولت آمریکا در یکی از جنجال برانگیزترین جلسات استماعیه کنگره درباره خروج از افغانستان پاسخگو باشند.

در این نشست ژنرال «مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز حضور داشت و این مقام آمریکایی در این جلسه گفت که طالبان همچنان ارتباطات خود با القاعده را قطع نکرده است.

گفته می‌شود که ژنرال «کنت مک‌کنزی» فرمانده سنتکام نیز باید به نمایندگان سنای این کشور پاسخ دهد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1113039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =