فرصت جذب 2هزار فارغ‌التحصیل دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در گروه صنعتی انتخاب

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای گفت: گروه صنعتی این دانشگاه برای جذب بیش از 2000 نفر فارغ التحصیلان مهارتی در مقطع کاردانی و مهندسی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز،  ابراهیم صالحی عمران در حاشیه جلسه هم اندیشی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در برنامه هفتم توسعه از اعلام آمادگی گروه صنعتی انتخاب برای جذب بیش از 2000 نفر فارغ التحصیلان مهارتی دانشگاه در مقطع کاردانی و مهندسی حرفه ای خبر داد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف طرح تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه های دانشگاه در ۳۱ استان کشور، ارتباط موثر با بنگاه های اقتصادی به عنوان شرکای آموزش عالی مهارتی است عنوان کرد: در این راستا و پس از عقد تفاهم نامه همکاری با گروه صنعتی انتخاب، صنایع جی پلاس، گلدیران و اتحادیه  آسانسور، پله برقی و صنایع وابسته در تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه های مرتبط، فرصت اشتغال دانش آموختگان دانشگاه در این صنایع ایجاد گردیده است. 

صالحی عمران با بیان اینکه ایجاد حلقه اشتغال بین صنعت و دانشگاه های ماموریت گرا از اهداف عالی این طرح است، افزود: منابع دولتی پاسخگوی نیاز تجهیز بیش از 3400 کارگاه و آزمایشگاه دانشگاه فنی و حرفه ای در کشور نیست. از سوی دیگر در دوران پسا صنعتی، نیاز بنگاه های اقتصادی بزرگ و متوسط به نیروی انسانی ماهر و آشنا به فناوری نوین به شدت افزایش یافته است، لذا پس از حضور موثر بخش خصوصی در تدوین و بازنگری سرفصل های درسی و ایجاد حس اعتماد در گام اول، تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه های در سراسر واحدهای تابعه و در مرحله دوم جذب فارغ التحصیلان از برنامه‌های موفق این دانشگاه‌ بوده که در آغاز مسیر آن قرار داریم. 

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای با اشاره بر نامگذاری بخش خصوصی به عنوان شرکای آموزش عالی مهارتی در دانشگاه فنی و حرفه ای تصریح کرد: این موضوع به تمامی حوزه ها اعم از آموزشی، پژوهشی و دانشجویی جهت رصد نیاز نیروی انسانی صاحبان صنایع کوچک و بزرگ و خدماتی در کشور ابلاغ شده است. 

گفتنی است، 570 میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی برای تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه های دانشگاه  هزینه گردیده است و لزوم حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه در صنعت، برگزاری آزمون صلاحیت عملی «فنوحر» برای متقاضیان جذب، بازنگری مداوم سرفصل های درسی، توسعه مراکز رشد مهارتی از مهم ترین اهداف دانشگاه در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی تلقی می شود. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1113043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =