هشدار فرمانده نیروی زمینی سپاه به اقلیم کردستان

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مسوولان عراق و اقلیم کردستان توصیه کرد تا عناصر و اعضای گروهک‌های تروریست و ضدانقلاب را از شمال عراق بیرون کنند و گفت: در صورتی که این درخواست محقق نشود ما به وظیفه خود برای انهدام مقرات و پایگاه‌های آنها اقدام خواهیم کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز،  سردار محمد پاکپور در گردهمایی رزمندگان پیشمرگ مسلمان کرد با عنوان یاد یاران در سنندج با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پیشمرگ مسلمان کرد، اظهار داشت: شهید بروجردی در تشکیل سازمان پیشمرگان مسلمان کرد زحمت زیادی کشید و آن شهید عزیز بر گردن مردم کردستان و ایران حق دارند.

وی با یادی از شهیدان صالحیان، توفیقی، شهسواری، عثمان جهانی، ناصر امینی و شکیبا سلیمی از شهدای پیشمرگ مسلمان کرد و سپاه بیت‌المقدس کردستان، اذعان داشت: پیشمرگان کرد مسلمان در کنار سایر رزمندگان اسلام با جانفشانی خود ریشه امنیت را در این استان پایه‌گذاری کردند.

سردار پاکپور گفت: بعد از انقلاب اسلامی غائله‌های زیادی در مناطق مختلف قومی کشور پیش آمد و غائله کردستان یکی از آنها بود که از بدو پیروزی انقلاب شروع شد، توسعه پیدا کرد و در یک مقطع زمانی تمامی شهرهای کردستان در اختیار ضدانقلاب قرار گرفت.

فرمانده نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب در مناطق قومی کشور غائله‌های زیادی با طراحی استکبار جهانی توسط مزدوران آنها پیاده شد و در این زمان اتفاقاتی در کردستان افتاد و برخی از شهرها به دست ضد انقلاب سقوط کرد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه  تصریح کرد: اسفند 58 برای پاکسازی شهر سنندج آمده بودیم، کسی نمی‌توانست زندگی کند، وقتی در پادگان 28 سنندج بودیم همه خیابان‌ها در دست ضدانقلاب بود این وضعیت شهر سنندج بود و سایر شهرها مانند سقز، بانه و غیره نیز شرایط مشابهی داشتند.

سردار پاکپور به عملیات جاده بانه سردشت هم گریزی زد و تصریح کرد: در جاده بانه ـ سردشت قریب دو ماه جنگ بود و از یک ستون عظیم  تنها چند خودرو آن به سردشت رسید .

وی افزود: غائله ترکمن صحرا و جنگل در شمال کشور، خلق عرب در جنوب همه و همه توطئه‌های دشمنان بود که هیچ کدام به ثمر ننشست ودر آن زمان بود که صدام را به میدان آوردند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: رژیم بعث به بهانه‌های مختلف، اروندرود و غیره جنگ را شروع کرد.

سردار پاکپور خاطرنشان کرد: در حالی جنگ هشت ساله به ما تحمیل شد که ساختار اداری و سیاسی کشور به خاطر نوپا بودن انقلاب نا بسامان  بود و نیروی مسلح منسجمی هم نداشتیم.

وی گفت: ارتش در حال سازماندهی مجدد توسط شهید صیاد شیرازی و چند افسر جوان انقلابی دیگر بود و سپاه هم در کشور تازه تشکیل شده بود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه عنوان کرد: در حقیقت سپاه در کردستان خود را آماده کرد و بعد از این منطقه بود که ما به مناطق عملیاتی جنوب رفتیم و در عملیات‌های مختلف شرکت کردیم.

سردار پاکپور اضافه کرد: در آن دوران حجم، ساختار و تجهیزات سپاه به گونه‌ای نبود که بتواند با جنگی که علیه ما تحمیل شده و ارتش تا دندان مسلح بعث عراق که شرق و غرب ان را پشتیبان می کرد ، مقابله کند.

وی اذعان کرد: درایت و فرماندهی بی‌نظیر و مثال زدنی امام در جنگ موجب شد در یک مقطع حرکت‌ها و هجوم ارتش بعث عراق را سد کنیم با وجود اینکه سد کردن حرکت آفندی وپیشروی ارتش عراق بسیار کار سختی بود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه اظهار کرد:  و بعداز سد حرکت ارتش بعث بود  که آماده بازپس‌گیری مناطق اشغال شده شدیم.

وی عنوان کرد: ما با بسیاری از کمبودها و نبود پشتیبانی‌ها که لازمه هر جبهه جنگی است، در مقابل دشمنان ایستادگی و به پیروزی رسیدیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه عنوان کرد: تجهیزات ما با رژیم بعث قابل مقایسه نبود..

وی افزود: در سال 61 خیلی از مناطق اشغالی  از اشغال ارتش بعث خارج شد  تجهیزات و امکاناتی را که در دو عملیات فتح‌المبین و بیت‌المقدس به دست آوردیم قابل توجه بود ما در این عملیات‌ها کمر ارتش عراق را خرد کردیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه اضافه کرد: ما با این شرایط جنگیدیم و یک ارتشی که تمام دنیا پشت سر آن بود به حول و قوه الهی شکست دادیم بعد از اینکه جنگ تمام شد ما در برخی نقاط مانند کردستان همچنان مشکلات داشتیم.

وی در ادامه تصریح کرد: نقش پیشمرگان کرد مسلمان در آزادسازی مناطق و شهرها از دست ضد انقلاب تعیین کننده بود، خیلی از پیشمرگان کرد عزیزی که به شهادت رسیدند تا آخرین فشنگ با دشمن جنگیدند.

وی گفت: با اتفاقاتی که از سال 85 افتاد و یک تعدادی از برادران محلی و پاسداران به شهادت رسیدند از سال 90 عملیات‌های خود را در منطقه سردشت و پیرانشهر و غیره شروع کردیم و همه مناطق از دست ضدانقلاب گرفته شد و ضدانقلاب به آن طرف مرز رانده شد.

وی گفت: برخی حرکت‌ها را در اقلیم کردستان عراق می‌بینیم و گروهک‌های تروریست وضدانقلاب مقر ایجاد کردند که ما قبلا اعلام کردیم این شرایط را نمی پذیریم و به شدت برخورد خواهیم کرد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مسوولان عراق و اقلیم کردستان توصیه کرد تا عناصر و اعضای گروهک‌های تروریست و ضدانقلاب را از شمال عراق بیرون کنند و در صورتی که این درخواست محقق نشود ما به وظیفه خود برای انهدام مقرات و پایگاه‌های آنها اقدام خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: الان در شرایطی قرار داریم که آمادگی‌های نظامی ما برای مقابله با هرگونه اقدام تهدیدآمیز به حد اعلا رسیده است .

انتهای پیام/

کد خبر: 1113053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =