فریدون عباسی: ظریف خود را علامه دهر می‌داند / برجام به دلیل لجاجت روحانی به کشور تحمیل شد

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: دولت قبل برای دور زدن و عدم اجرای این قانون تلاش‌های زیادی کرد. این مصوبه مجلس را مزخرف می‌دانستند و حتی یکی از مقامات، دقیقاً همین عبارت «مزخرف» را در مورد قانون مجلس به کار برده بود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: دولت قبل برای دور زدن و عدم اجرای این قانون تلاش‌های زیادی کرد. این مصوبه مجلس را مزخرف می‌دانستند و حتی یکی از مقامات، دقیقاً همین عبارت «مزخرف» را در مورد قانون مجلس به کار برده بود.

فریدون عباسی ادامه داد: ظریف جلسه‌ای که با حضور رئیس مجلس برای بررسی این قانون تشکیل شده بود، را ترک کرد و حرف‌های نادرستی زده بود. این افراد از دماغ فیل افتاده بودند و فکر می‌کردند چون می‌توانند زبان انگلیسی را با لهجه خیابان گردی آمریکایی حرف بزنند «علامه دهر» هستند.

وی افزود: در اولین ملاقات رئیس سازمان انرژی اتمی با «گروسی» توافق جدیدی صورت نگرفته است. گروسی مأموریت داشت که با یک سیلی صورت برجام را سرخ نگه دارد. در این سفر گروسی فقط با رئیس سازمان انرژی اتمی دیدار داشت. خواسته‌هایی را مطرح کرد که ایران زیر بار آنها نرفته است.

برجام به دلیل لجاجت و پافشاری رئیس دولت یازدهم و دوازدهم به کشور تحمیل شد، عقلای کشور برای اینکه به مردم ثابت شود که راه این گروه اشتباه بوده و در راستای استقلال و آزادی کشور نیست، در جهت استمرار آرامش در فضای سیاسی، به افراد لجباز اجازه دادند که برجام را اجرا کنند. برجام در کشور ما تصویب نشده است.

 سیاستمداران شرقی معتقد بودند ایران با یک چراغ سبز، غربی‌ها به سمت غرب غش می‌کنند، لذا برای ارتقا روابط با ایران احتیاط می‌کردند و تمایل چندانی نداشتند اما با روی کار آمدن دولت رئیسی این پیام به شرق ارسال شد که از این به بعد ارتباط با غرب و آمریکا بر اساس منافع ملی جمهوری اسلامی تنظیم خواهد شد، از این رو شرق روی ایران حساب باز کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1113094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • زارع زادگان IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      0 0
      دقیقا این صحبتها چه مشکلی از مشکلات مردم حل میکنه مدتهاست راه ج ا از مردم جدا شده