آحارونوت: اسرائیل هیچ استراتژی واقعی علیه ایران ندارد

یک نشریه چاپ فلسطین اشغالی نوشت، سخنرانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل نشان داد که اسرائیل از هیچ استراتژی واقعی برای تقابل با ایران برخوردار نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، نشریه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» شامگاه چهارشنبه در یادداشتی به قلم «رُن بن‌ییشای» روزنامه‌نگار باسابقه اسرائیلی به سخنرانی «نفتالی بنت» نخست‌وزیر این رژیم در سازمان ملل پرداخته و آن را نشانه‌ای از نبود استراتژی واقعی علیه ایران در تل‌آویو دانست.

در ابتدای این یادداشت آمده است: «حملات لفظی بنت به ایران در سخنرانی‌اش در مجمع عمومی، پریشانی استراتژیک اسرائیل در قبال جمهوری اسلامی را نشان داد، که همزمان در حال سرعت بخشیدن به برنامه هسته‌ای خود است».

نویسنده این مطلب سخنرانی بنت را نشانه ضعف او دانسته و توضیح داد: «نخست‌وزیر اسرائیل تقریبا از آمریکا و متحدان اروپایی‌اش تمنا کرد که مواضع خودشان علیه تهران را سخت‌تر کنند و اقدامات شدیدتری برای توقف برنامه اتمی ایران انجام دهند».

در ادامه این یادداشت یدیعوت آحارونوت آمده است: «نومیدی و یأس بنت از این حقیقت نشأت می‌گیرد که اسرائیل هیچ گزینه نظامی مؤثر، قابل اتکا و متعارفی برای متوقف کردن بلندپروازی‌های هسته‌ای ایران قبل از رسیدن به هدف، ندارد».

بن‌ییشای همچنین به تل‌آویو توصیه کرد: «اسرائیل نه تنها نیازمند خنثی‌سازی توانمندی‌های هسته‌ای نظامی ایران است بلکه باید مطمئن شود آن توانمندی‌ها را دیگر نمی‌توان بازسازی کرد».

نفتالی بنت در جریان سخنرانی خود در مجمع عمومی ادعا کرده بود که ایران درصدد نابودی رژیم صهیونیستی است و می‌خواهد بر منطقه مسلط شود و این کار را می‌خواهد با برنامه هسته‌ای خود به پیش ببرد.

کابینه رژیم صهیونیستی به هدایت بنت، از زمان آغاز به کار در ماه‌های اخیر، تلاش خود را به کار گرفته  تا با فرستادن مقام‌های مختلف به واشنگتن و دیدار با مقام‌های آمریکایی و کشورهای امضاکننده برجام، از احیای توافق هسته‌ای ایران جلوگیری کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1113122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =