نشر حقایق انقلاب در گرو حضور جدی در فضای مجازی است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: اگر بخواهیم حقایق انقلاب اسلامی و حقایق قرآنی و الهی را نشر بدهیم باید حضورمان در فضای مجازی جدی باشد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، حسین قناعتی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست با اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ضمن تاکید بر حضور سیستماتیک در فضای مجازی و اقدام در راستای مسئولیت اجتماعی دانشجوی بسیجی گفت: اگر بخواهیم حقایق انقلاب اسلامی و حقایق قرآنی و الهی را نشر بدهیم باید حضورمان در فضای مجازی جدی باشد.

وی افزود: انقلابی بودن هزینه دارد، مجروح شدن و شهید شدن دارد و حتی انسان باید آبروی خود را در این راه هزینه کند که این مسئله توفیق بزرگی است که از عهده هرکسی برنمی‌آید.

وی با معرفی معیارهای حقیقی بسیجیان گفت: صرفاً با مسائل ظاهری مانند بستن چفیه یا به دست کردن انگشتر عقیق نمی‌شود که فردی را بسیجی اطلاق کرد، این مسائل جایگاه خود را دارد اما بسیجی بودن حقیقتی، فراتر از این موارد است.

قناعتی آگاهی به مسائل روز و بصیرت را لازمه دیگر بسیجی بودن معرفی کرد و افزود: در کنار درس باید حواستان به جریان‌های جامعه باشد؛ یعنی جریان‌های جامعه را رصد کنید تا بتوانید سره را از ناسره تشخیص دهید مخصوصاً در دوران حاضر که شرایط سخت‌تر و پیچیده‌تر شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران فضای مجازی را جبهه دیگر حضور بسیجیان معرفی کرد و گفت: در رابطه با فضای مجازی هم حضورتان باید خیلی جدی باشد زیرا امروزه مردم از فضای مجازی تأثیر زیادی می‌پذیرند و به‌راحتی می‌شود افکار آنان را تحت تأثیر قرار داد؛ بنابراین اگر بخواهیم حقایق انقلاب اسلامی و حقایق قرآنی و الهی را نشر بدهیم باید حضورمان در فضای مجازی سیستماتیک باشد و خواسته من از شما این است که بسیج پیش‌قراول این حرکت باشد؛ زیرا شما افسران این جنگ نرم هستید و برای این هدف، دانشگاه هر کمک و حمایتی که لازم باشد را انجام خواهد داد.

قناعتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأکید خداوند به دستگیری از نیازمندان جامعه، گفت: شما به‌عنوان یک دانشجو و یک مسلمان باید نسبت به جامعه‌ای که در آن هستید؛ مسئول باشید که یکی از ارکان مهم جامعه نیازمندان هستند که خداوند در قرآن نسبت به آنان سفارش‌های زیادی کرده است که این نشان می‌دهد که اگر کسی بخواهد رشد کند و به مقام دیدار خدا برسد باید از توجه به فقرا شروع کند؛ من از شما می‌خواهم که این حوزه را هم جدی بگیرید؛ ما هم کمکتان می‌کنیم و ارتباط سیستماتیک شما با نیازمندان را برقرار خواهیم کرد؛ شما هم از ظرفیت دانشجویی برای این کار استفاده کنید زیرا این برنامه مصداق کار فرهنگی است و مقاومت کمتری نسبت به این کار در بین طیف‌های مختلف دانشجویی وجود دارد.

وی در پایان توجه به مسائل فرهنگی را از دیگر برنامه‌های خود در دانشگاه برشمرد و افزود: توجه به  موضوع پوشش حرفه‌ای ازجمله برنامه‌های است که در همه دنیا وجود دارد و در دانشگاه نیز اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1113126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =