مقام ارشد ارمنستان از مواضع سازنده ایران در منطقه قدردانی کرد

معاون نخست وزیر ارمنستان در ملاقات با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایروان گفت که تقویت و توسعه روابط ایروان و تهران از اهمیت راهبردی برای ارمنستان برخوردار است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، «سورن پاپیکیان» معاون نخست وزیر ارمنستان و «عباس بدخشان ظهوری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان روز چهارشنبه دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا» معاون نخست وزیر ارمنستان در این دیدار اظهار داشت که تقویت و توسعه روابط ارمنستان و ایران از اهمیت راهبردی برای ارمنستان برخوردار است و از سفیر ایران در تعمیق روابط قدردانی کرد.

پاپیکیان از مواضع ایران در زمینه ایجاد ثبات و صلح در منطقه قدردانی کرد و خاطرنشان کرد که برنامه صلح در صورت حمایت و ثبات چند جانبه قابل اجراست. سفیر ایران در ارمنستان نیز به پاپیکیان تصدی پست معاون نخست وزیر را تبریک گفت و به افزایش تجارت و افزایش پویایی همکاری اشاره کرد.

طرفین در مورد وضعیت ایجاد شده در بزرگراه «گوریس-کاپان» بحث و تبادل نظر کردند. معاون نخست وزیر ارمنستان همچنین گفت که احداث جاده‌های جایگزین یکی از اولویت‌های دولت این کشور است و انتظار می‌رود که ساخت جاده «تاتف-کاپان» در اواخر نوامبر به پایان برسد.

طرفین همچنین موضوعات مربوط به همکاری‌های اقتصادی ارمنستان و ایران را که شامل راه سازی، انرژی، فناوری‌های جدید و صنعت معدن است، مورد بررسی قرار دادند.

نخست وزیر ارمنستان در نشست هیات دولت این کشور در چهاشنبه از تعمیق روابط با کشورهای همسایه از جمله ایران، گرجستان و روسیه سخن گفت.  «نیکل پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان چندی قبل گفت که تعمیق یا عادی‌سازی روابط با ایران یکی از مسیرهای مهم سیاست خارجی دولت خواهد بود.

وی گفت: «پس از انتصاب مجدد من به عنوان نخست وزیر، موفق به دیدار از جمهوری اسلامی ایران شدم و عازم گرجستان هم خواهم شد. موضوع توسعه ارتباطات منطقه‌ای نقش مهمی را در دستور کار مذاکرات ما با ایران و گرجستان ایفا می‌کند و در این زمینه من به پروژه شمال-جنوب اهمیت می‌دهم که مرز ما را با ایران به مرز گرجستان متصل می‌کند».

وی ادامه داد: «برقراری ارتباط ریلی با روسیه و ایران برای ما بسیار مهم است. به منظور حل این مسئله، ما در حال بحث در مورد بازگشایی ارتباطات در قالب سه جانبه ارمنستان، روسیه و جمهوری آذربایجان هستیم. ما مصمم هستیم برای دستیابی به نتایج مشخص تلاش کنیم ، البته با این درک که جمهوری آذربایجان نیز به نوبه خود انتظار ارتباط بین مناطق غربی خود و "نخجوان" را دارد. من می‌خواهم مجدداً یادآوری کنم که ما تمایل داریم روند صلح با باکو را در چارچوب ریاست گروه مینسک در سازمان امنیت و همکاری اروپا  احیا کنیم.»

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1113138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =