مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای جهاد تبیین ایده و راهکار ارائه دهند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: دفاتر نهاد نمایندگی در پاسخ به فرمان جهاد تبیین مقام معظم رهبری باید تمام تلاش خود را به کار گیرند و ایده ارائه دهند. 

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز،  پنجمین نشست سراسری مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز (پنجشنبه 8 مهرماه) با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی و علی سروری مجد مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

این نشست سراسری دو روزه تا روز جمعه 9 مهرماه در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد ادامه دارد.

در این نشست دو روزه با حضور مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، سیاست‌ها و برنامه‌های دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی تشریح و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این نشست گفت: با روی کار آمدن دولت جدید فرصت بزرگی برای جریان انقلابی و معتقد به آرمان‌های انقلاب اسلامی ایجاد شده که جزو فرصت‌های طلایی است و باید ارزش آن را بدانیم. 

وی ادامه داد: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور منتخب ملت، فردی انقلابی، معتقد، سلیم النفس، دلسوز و پیگیر مطالبات مقام معظم رهبری هستند و امیدوارم در این مسیر استوار باشند. انتخاب ایشان از سوی مردم، فرصت بی‌بدیلی است، هر چند که کشور به واسطه دشمنی های غرب و نظام سلطه دچار مشکلاتی شده است.

حجت‌الاسلام رستمی با بیان اینکه جریان های معاند از مشکلات کشور برای طرح شبهه و مخدوش کردن اعتقادات مردم بهره می گیرند، اظهار داشت: دشمنان سعی می کنند اعتماد، نشاط، امید و باور اجتماعی مردم را کاهش دهند تا به اهداف خود دست یابند.

وی خطاب به مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: در این فضا و شرایط باید کارها با اهتمام و توجه ویژه، فهم دقیق شرایط و تلاش جهادی انجام و راهکارهای مناسب شناسایی شود. همچنین باید از هر امری که به اعتماد عمومی لطمه وارد می‌کند، پرهیز شود. تمام موقعیت‌هایی که در فضای دانشگاه ایجاد می شود را قدر بدانید و برای آن برنامه ریزی کنید. 

حجت‌الاسلام رستمی به جابه‌جایی برخی از رؤسای دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اشاره و تصریح کرد: در این جابه‌جایی‌ها سعی کردیم از افراد جوان و باانگیزه که دارای توانمندی‌های جدی در زمینه‌های گوناگون هستند، استفاده کنیم. 

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه سخنان خود به «تحول» به عنوان مسیر حل مشکلات از دیدگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب مسئله جهاد تبیین را به عنوان مطالبه مهم از جوانان و دانشجویان در سخنرانی مراسم اربعین امسال مطرح کردند. طرح این مسأله از سوی ایشان بیانگر جایگاه دانشجویان و جوانان فرهیخته در پیشرفت کشور است. 

حجت‌الاسلام  رستمی تأکید کرد: دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در پاسخ به فرمان جهاد تبیین مقام معظم رهبری باید تمام تلاش خود را به کار گیرند. برای نهضت جهاد تبیین فکری و اعتقادی که مقام معظم رهبری مأموریت برای دانشگاه ها و جریان های انقلابی دانشگاه تعریف کردند، باید مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با کمک اعضای هیئت علمی و اساتید دغدغه‌مند ایده و راهکار ارائه دهند، چرا که بدون کار شبکه‌ای منسجم این امر مهم محقق نمی شود. لازم است در فضای دانشگاه آزاد اسلامی و کلان آموزش عالی کشور همه اتفاقات و تحولاتی که ضرورت دارد رخ دهد تا منجر به نتیجه شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار داشت: فضای دانشگاه آزاد اسلامی آماده و مهیاست. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و تیم ایشان معتقد به آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند و خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی اردوگاه انقلاب اسلامی است و همه باید دست به دست همه دهیم تا از این مسئولیتی که بر عهده ما گذاشته شده سربلند بیرون بیاییم. 

حجت‌الاسلام رستمی خاطرنشان کرد: حق غفلت، سستی و بی‌توجهی نداریم. انشاءالله همه با نیت خالص و مؤمنانه و با عزم جدی و باور به تغییر حرکت کنیم و این موضوع را جهاد بدانیم. اگر با نیت مخلصانه پیش برویم، قطعاً نتیجه خواهیم گرفت. 

وی در پایان از حجت‌الاسلام محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی و دست اندرکاران برگزاری این نشست قدردانی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1113188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =