قوه‌ قضاییه: زندانیان دارای مجازات نقدی عفو می‌شوند

معاون قضایی قوه قضاییه گفت: مددجویانی که به دلیل جزای نقدی در زندان هستند، با تشخیص ریاست قوه قضاییه و نظر موافق مقام معظم رهبری عفو و آزاد خواهند شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادق رحیمی معاون قضایی قوه قضاییه شامگاه امروز در دیدار مسئولان عالی قضایی با مردم استان قزوین اظهار داشت: مددجویانی و زندانیانی که به دلیل جزای نقدی در زندان هستند، با تشخیص ریاست قوه قضاییه و نظر موافق مقام معظم رهبری عفو و آزاد خواهند شد.

وی اضافه کرد: بنابراین چنین افرادی باید در اسرع وقت مشخصات خود را اعلام کنند تا پس از موافقت رهبر معظم انقلاب و رئیس دستگاه قضا در فهرست عفو و بخشش قرار بگیرند.

رئیس کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش سرکشی به زندان‌ها و مواجهه حضوری با زندانیان را از جمله وظایف مهم مسئولان قضایی استان‌ها دانست و ادامه داد: مدیران قضایی و قضات ما باید محکومانی که برای بیان مشکلات خود از فن بیان بی‌بهره هستند را شناسایی کرده و ضمن گفت‌وگوی صمیمانه آنها مشکلاتشان را تشخیص داده و نیازهای آنها را مرتفع کنند.

رحیمی یادآور شد: تأخیر در رسیدگی به پرونده‌های حقوقی و کیفری و همچنین تقاضای عفو زندانی‌ها 2 موضوع اصلی مطرح شده از سوی مردم استان قزوین بود و بعد از این 2 موضوع هم اجرای احکام قطعی از دغدغه‌های مردم قزوین بود.

رئیس دیوان عالی کشور هم در این دیدار با اشاره به مشکلات قضایی عدیده مردم استان قزوین گفت: با توجه به شکل متفاوت پرونده‌های حقوقی و کیفری راهنمایی‌های لازم را به مردم انجام دادیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مرتضوی‌مقدم افزود: مشکل حادی در پرونده‌های قضایی مشاهده نکردیم و پرونده‌های مربوط به استان را به مدیران قضایی استان قزوین واگذار کردیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1113191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =